• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra resp skitnödig klockreklam

Arcticreef

Panerai
Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?
 

Bilagor

  • BA2DC5CE-D94C-4707-AAA6-E367CFF9D93F.jpeg
    BA2DC5CE-D94C-4707-AAA6-E367CFF9D93F.jpeg
    25 KB · Visningar: 5
  • FED4B25C-1A38-47E5-9039-AF5DAF0DF65D.jpeg
    FED4B25C-1A38-47E5-9039-AF5DAF0DF65D.jpeg
    196.3 KB · Visningar: 5

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag tror på något sätt att Pateks reklam prickar riktigt jävla rätt men personligen kräks jag när jag ser den. :grumpy:
 

Arcticreef

Panerai
För att återkomma till PPs bildspråk. Jag associerar det med gamla ärvda pengar och fagert yttre. Jmfr Rolex. Föra befäl över 6e Flottan, Planera för Fred i Europa,studera vithajar i sitt habitat. För mig är valet klart. Rolex triggar min reptilhjärna.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Det finns väl inget som slår PPs ”next generation” reklamtema ifråga om skitnödighet? Bifogar ett gräsligt exempel här nedan. Vad det gäller bra reklam är väl Rolex ”världens herrar” i en klass för sig. På samma sätt som PPs reklam får mig att inte ens vilja bli funnen död bärandes en PP får Rolex reklam mig att omedelbart vilja gå ut o handla. Men det är givetvis möjligt att jag har fel? Vad finns det för andra exempel på bra och skitnödig reklam?
Blir lycklig när jag ser PP reklamen. Riktigt lycklig.
 

Arcticreef

Panerai
Nån som vet var klockindustrin hamnar på tio-i-topp listan över de industrier som investerar i mest reklam? Kan tänka mig att bilindustrien följt av alkohol ligger högst men jag skulle inte bli förvånad om klockindustrin kvalar in på 3e.
 
Topp