• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bra sidor att hitta prisvärda och bra länkar och band

Beställde några band på www.sectime.co.uk i måndags morse. Nu när jag kom hem i eftermiddags låg de i brevlådan! Riktigt bra priser och billig frakt. Kan inte uttala mig om kvalitén eftersom det är första gången jag beställt där, men att döma av första intrycket av banden ser de bra ut!

image.jpg
Dessa två fick jag hem idag från Sectime. Lite drygt 200kr ink frakt för både det mörkbruna och ljusbruna bandet, det är inte mycket att klaga på. Det mörkbruna åker på farfars gamla guldklocka och det ljusbruna är egentligen till en polare, men kan åka på min stål-fejk-Casio om han inte plockar upp det snarast :D

Senast ändrad:
Jag har handlat ett par gånger från milanowatchbands.com och varit nöjd. Tyvärr har deras utbud minskat något.

Är man ute efter riktigt sköna läderband så kan jag rekommendera Martu straps. Har köpt ett par band därifrån och varit mer än nöjd. Eftersom tillverkaren finns i Chile så får man räkna med en eller två veckors leverans tid. Men den som väntar på något gott .......

Lånar tråden lite.
F5B6BB21-6265-48FB-87CC-D047B659DDEF.jpeg 6A7569B8-FC1C-46C5-860F-4549A67B4292.jpeg

Jag letar efter ett band som i färg, material och struktur påminner om det här så mycket som möjligt. Någon som har en idé förutom Zenith original?

Nato funkar också!
Men det här är lite mjukare och mindre nylon-känsla.

Tillbaka
Topp