• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra värdeutveckling... Filmtajm!

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Cool antikrunda och häftig story. Tycker trots allt farbrorn med 6542 GMTn är ett par snäpp vassare, särskilt som han så uppenbart hade använt och älskat sin klocka genom åren. Och denna killen måste man trots allt anta att han hade ett hyggligt hum om vad han kom in med även om han inte riktigt insåg vidden av värdehöjarna på sitt ex. Alternativet vore ju att han levde helt utan internet eller är för korkad för att göra en 2 minuters basic sökning. Så trillandet på marken var väl lite teater kanske :)

Och hur många som står på väntlistor hos Rolex AD idag fick hjärtfibrillationer och andnöd när de berättar om Daytonan tillverkad 1970 som inte såldes över disk förrän 1975?
 

MH123

Cartier
Cool antikrunda och häftig story. Tycker trots allt farbrorn med 6542 GMTn är ett par snäpp vassare, särskilt som han så uppenbart hade använt och älskat sin klocka genom åren. Och denna killen måste man trots allt anta att han hade ett hyggligt hum om vad han kom in med även om han inte riktigt insåg vidden av värdehöjarna på sitt ex. Alternativet vore ju att han levde helt utan internet eller är för korkad för att göra en 2 minuters basic sökning. Så trillandet på marken var väl lite teater kanske :)

Och hur många som står på väntlistor hos Rolex AD idag fick hjärtfibrillationer och andnöd när de berättar om Daytonan tillverkad 1970 som inte såldes över disk förrän 1975?
Håller med dej, helt ovetande om värdet var han inte och spelade således lite teater.
Klockan dock fick mej att att verkligen tappa andan. Helt sanslöst bra!!!!
 

Derix

Patek
2-Faktor
Cool antikrunda och häftig story. Tycker trots allt farbrorn med 6542 GMTn är ett par snäpp vassare, särskilt som han så uppenbart hade använt och älskat sin klocka genom åren. Och denna killen måste man trots allt anta att han hade ett hyggligt hum om vad han kom in med även om han inte riktigt insåg vidden av värdehöjarna på sitt ex. Alternativet vore ju att han levde helt utan internet eller är för korkad för att göra en 2 minuters basic sökning. Så trillandet på marken var väl lite teater kanske :)

Och hur många som står på väntlistor hos Rolex AD idag fick hjärtfibrillationer och andnöd när de berättar om Daytonan tillverkad 1970 som inte såldes över disk förrän 1975?
Han har ju haft den i ett bankfack hela tiden, så han borde haft en liten aning om dess värde.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag är inte så cynisk som andra har och tror faktiskt att han var lite ovetande om värdet.
Har han inte levt under en sten (vilket han iofs ser lite grann ut att kunna ha gjort) så vet man ju att Rolex betingar en hel del värde - men man måste trots allt vara lite insatt och googla lite djupare för att få fram att det är dessa pengar det handlar om.

Som andra så motsätter jag mig däremot också "basically NOS". Mer än en eller två gånger har den varit framme.
Det sagt så är det säkert en av de allra bästa som finns där ute.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Ja, det var annat än svenska Antikrundans IWC-förtjänstklockor, men vi hade ju iaf en Daytona för några år sedan. Rysningsmaterial.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Det var väl Olofs pappa som ”kom in med den”? Eller kommer jag ihåg fel?
Var en man som förmodligen gillade flaskan lite extra som var i behov av snabba pengar. Kom in till butiken med en GMT, DJ och en Daytona som ville göra en snabb affär, cash gvs!

Som jag fått det berättat så hade denna man kommit över dem i en bytesaffär under Vietnamkriget, sprit mot klockorna.

Always leave one man alive to tell the tale!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Var en man som förmodligen gillade flaskan lite extra som var i behov av snabba pengar. Kom in till butiken med en GMT, DJ och en Daytona som ville göra en snabb affär, cash gvs!

Som jag fått det berättat så hade denna man kommit över dem i en bytesaffär under Vietnamkriget, sprit mot klockorna.

Always leave one man alive to tell the tale!
Den här historien har jag aldrig hört faktiskt. Syftade på att Olofs pappa kom in med den till antikrundan.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
CD87F7E3-13C2-4127-B6CE-A175A721DE9D.png
 
Topp