• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra vettiga verktyg

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg

En sån här kommer du långt med
 
Verktyget överst är okej (namn?) Typiska tradera-verktyg är jag trött på då de håller inte i längden. Men visst ska man bara korta nån länk så är verktyg för 59kr bra men är alltså på jakt efter lite mer kvalité.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bra tråd, kapar den lite... Var köpen man en "gaffel" som urmakarna har när de plockar av länkar?
 

Sensei

Breitling

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
6767 F är den de flesta rekommenderar, och de stämmer bra för den är perfekt för att komma åt om du inte har länk hål på boett, ganska tight annars.
Du kan alltid köpa till gafflar som extra tillbehör för att byta huve om du vill ha båda
 

Sensei

Breitling
6767 F är den de flesta rekommenderar, och de stämmer bra för den är perfekt för att komma åt om du inte har länk hål på boett, ganska tight annars.
Du kan alltid köpa till gafflar som extra tillbehör för att byta huve om du vill ha båda
Om jag beställer 6767F och köper till en 3mm gaffel borde det fungera till det mesta då alltså :) ?
 

rogart-63

Patek
Är det 6767S som är 3 mm? Har en 6767 med fin gaffel. Helt suverän till det mesta . Pin använder jag aldrig så egentligen kunde man ha en gaffel i den änden istället?
 
Topp