• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling, äkta eller fake

F-L-P

Panerai
Jag är nog blind! Vad ska titta jag på? Vill gärna lära mig!


det som gör detta så enkelt är i detta fall "open hart". denna komplikation används i väldigt stor utsträckning av faketillverkare. billigt och ser komplicerat ut. den bilden på den äkta bratten hade en tourbillon som är en väldigt avancerad och dyr komplikation. Bentlyserien är ganska vulgo och även äkta där kan se ut att vara fake, men de är bra gjorda med grym finish.

Kolla tillexempel baksidan:
h2KU2Jl.jpg

texten där har en skev upphackning pga ekrarna, texten ser kladdig ut( troligtvis gjuten ich inte bearbetad vilken den borde vara), avslutningen på "ovan lädret" är katastrofalt, både extrahål och originalhål i bandet har "rivits ut" vilket ser väldigt fel ut, boetten känns yxig. Detta är en bild, går att dissekera alla andra på samma sett.

Till TS: Hittade en fake rolex fortfarande med plasten på hos en äldre släkting och frågade om han visste att den var oäkta. Det var visst en gåva från någon som hade varit i Thailand för 15 år sedan och han sa (92 år gammal) "att jag skulle aldrig sätta på mig sån där jävla skit". Anta samma sak (är ju inte så använd) och kasta den. hitta istället något annat att minnas din släkting med var existens inte bidragit till dåliga arbetsförhållanden och pengar till organiserad brottslighet.
 

MariaE

Panerai
Tack F-L-P för lite saklig fakta. Riktigt trevligt att få lära sig något i en fejktråd. Några missar på klockan var riktigt uppenbara även för denna nyrekryterade Hastati.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det finns bara en Breitlingmodell med "open heart" eller vad man vill kalla det. Det är Mulliner Tourbillion och priset låg väl på runt 1,5 miljoner om jag inte minns fel. Dyker man på dessa i tid och otid så kan man ganska säkert räkna med att det är fejk.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
det som gör detta så enkelt är i detta fall "open hart". denna komplikation används i väldigt stor utsträckning av faketillverkare. billigt och ser komplicerat ut. den bilden på den äkta bratten hade en tourbillon som är en väldigt avancerad och dyr komplikation. Bentlyserien är ganska vulgo och även äkta där kan se ut att vara fake, men de är bra gjorda med grym finish.

Kolla tillexempel baksidan:
h2KU2Jl.jpg

texten där har en skev upphackning pga ekrarna, texten ser kladdig ut( troligtvis gjuten ich inte bearbetad vilken den borde vara), avslutningen på "ovan lädret" är katastrofalt, både extrahål och originalhål i bandet har "rivits ut" vilket ser väldigt fel ut, boetten känns yxig. Detta är en bild, går att dissekera alla andra på samma sett.

Till TS: Hittade en fake rolex fortfarande med plasten på hos en äldre släkting och frågade om han visste att den var oäkta. Det var visst en gåva från någon som hade varit i Thailand för 15 år sedan och han sa (92 år gammal) "att jag skulle aldrig sätta på mig sån där jävla skit". Anta samma sak (är ju inte så använd) och kasta den. hitta istället något annat att minnas din släkting med var existens inte bidragit till dåliga arbetsförhållanden och pengar till organiserad brottslighet.

Ja, en viss skillnad mot originalet.



Mulliner-2.jpg
 

F-L-P

Panerai
Jag inser att i många av dessa fall en ny användare dyker upp och frågar om en uppenbar fake är det för att kolla om man kan komma undan med den som äkta. Men om bara 1 av 10 är en äkta fråga kan jag lägga några minuter att svara på dessa frågor för att den som faktiskt undrar skall få ett bra svar.

I övriga 9 av 10 fall ser jag det som utbildning till de som inte har fullt lika bra koll. Om fler vet hur man ser att den är fake, ju fler är vi som kan såga brorsans polares thai rolle, och färre köper kanske den. iaf i min utopiska värld.

Alla misstänker att det är ett troll, men man behöver kanske inte börja anklaga någon på direkten. Förstår inte vinningen i det. Skulle TS (mot all förmodan) vara genuint intresserad så lär man ju inte vilja återvända efter att ha blivit beskylld för diverse saker (iofs oväntat städat än så länge i denna tråd). Även om det är ett troll som vill kolla om den funkar tror jag att en dissekering varför hans klocka ser ut som skit kommer att göra att man tänker till tvågånger innan man drar på sig den innan man ska ut på stan. När det nu är så tydligt till och med för en själv

Räcker inte "din klocka är fake och en ruskigt dålig sån. ses bland annat på detta. Kopior stödjer organiserad brottslighet och om du bär den är du med och normaliserar detta och då i förlängningen stöder dessa organisationer vars sidoaffärer kan vara än mer ljusskygga"

Fast vad vet jag... "bläää, fejk, troll", "hur fan kan du tro att den är äkta, idiot" eller "allvarligt? det ser man ju på direkten" kanske är mer effektivt...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Problemet med en "fake-skola" med en massa bra tells är ju att de som gör riktigt bra kopior (tex den omega som diskuterats flitigt) kan se vad "folk" brukar identifiera. Synd att hjälpa slöddret.
 

tissoter

Audemars
Man undrar ju verkligen var TS är och vad som hände med klockan, används den, säljs den (Hoppas inte) ? Frågorna är många....
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Problemet med en "fake-skola" med en massa bra tells är ju att de som gör riktigt bra kopior (tex den omega som diskuterats flitigt) kan se vad "folk" brukar identifiera. Synd att hjälpa slöddret.
Å andra sidan så tror jag nog att de som gör riktigt kopior redan har bra koll på vad "folk" brukar identifiera. Det är nästan alltid bättre att sprida kunskap än att gömma den.
 

F-L-P

Panerai
Å andra sidan så tror jag nog att de som gör riktigt kopior redan har bra koll på vad "folk" brukar identifiera. Det är nästan alltid bättre att sprida kunskap än att gömma den.


Absolut.
Att tillverkarna som inte har brytt sig om att bildgoogla modellen skulle leta upp ett svenskt forum och översätta alla kommentarer för att hitta de tells på att det är fake som vi har hittat tror jag inte är allt för troligt.
 

Simola

Omega
Om vi utgår från att TS verkligen inte visste.
Då tänker jag lite, om inte din morfar var väldigt välbeställd, är det rimligt att han äger en Breitling for Bentley, de kostar från ~70 000. (detta kan du lätt konstatera via google, tex uret.se).
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hahaha...alltid lika kul att se att forumvänner engagerar sig i sådana här S.U.C.K trådar :D , TS vill förvirra och trolla på våran bekostnad, låt skiten dö ut istället så tror jag att folk tröttnar med att starta sådant här skit.
 
Topp