Det är en Breitling Premier med referens 790. Skulle säga från mitten av 50-talet. Ser ut att vara i helguld, men för att vara säker så skulle jag behöva titta närmare på bandhornens baksida och på insidan av baklocket. Med största sannolikhet ett Venus 175-urverk inuti. Det som förbryllar mig lite är det 12-kantiga baklocket; vanligtvis har modellen ett runt lock med hack för att kunna öppna med rätt verktyg! Värde är lite svårt att säga utan lite mer information, men är den i helguld skulle jag säga 35-45 tusen. Definitivt värt att ta den till en urmakare för bedömning! Det kantiga locket kan indikera att boetten är gjord av Spillman, som gjorde väldigt eftertraktande vattentäta boetter, men jag har inte sett information tidigare om att Breitling 790 använde sådana boetter.
@Aurum brukar ha koll på sådant
Ett litet tips också är att inte starta en ny tråd när du vill ha hjälp med identifiering eller värdering, utan använd redan befintliga trådar för detta under Vintage. Då är det större chans att någon som kan hjälpa dig ser inlägget!
Jag skulle också omedelbart ta bort den fula länken i metall som nöter på guldet i boetten! Kul fynd minsann; stort grattis!