• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Aerospace, bra klocka eller?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej.

Är på jakt efter en Aerospace och har ev en som kan bli intressant.
Nu undrar jag om ni har dåliga eller bra erfarenheter av just Aerospace?
Orsaken till att det föll just på denna modell är vikten, då jag tycker om lättare klockor.
Någon som vet några problem med denna modell?
Klockan som jag ska upp och titta på är en 2007.

Mvh Fredrik
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Min far har en Aerospace, vet ej årsmodell, och den har fungerat felfritt under många år!

En mycket trevlig klocka med alla möjliga funktioner. Och som du säger så är den superlätt, vilket är högst personligt ifall man gillar eller ej.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har en aerospace från 2004. Haft den i drygt en månad. Har inget att klaga på gällande form och funktion. Känns välbyggd och tavlan är fin.
Jag gillar den.
Det jag saknar med min är att min version inte har belysning som de nyare har. Däremot har min lume på siffrorna 3-6-9-12 istället och det är bra tryck i lumen.
Hade kanske önskat 200m WR men det är väl svårt utan skruvkronan och 100m räcker ju för bad iaf.
Den passar väldigt bra på olika band, nåde länk, gummi och läder.

Kommer nog trots det sälja min inom kort för att spara ihop till en speedmaster pro.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vet inte exakt när belysning kom. Tror det kom i och med de gjorde boetten större.
Min från 04 mäter 40mm nyare är väl 42mm tror jag. Tror större boett är Lika med belysning.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har en från -95. Har bara bytt batteri ca vart fjärde år och nån enstaka packning. Fungerar perfekt fortfarande. En smaksak givetvis, men jag tycker att typsnittet på urtavlan är snyggare på dom äldre, som dessutom har en något mindre storlek på boetten.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Min är från -09 har belysning och bra kräm i lume :) precis som Beastie så önskar jag att den hade varit WR200 så att man kunde dyka med den men annars är jag nöjd!
 

Ricrob

Patek
Det finns många Aeros där ute med bytesverk pga fuktskador.

Använd med fördel dykarklockor vid dykning, just saying.
 

laketwig

Patek
2-Faktor

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Saknar fortfarande min ibland, underbar vardagsklocka som det är lätt glömma att man har på sig eftersom den är så smidig och lätt.. kommer säkerligen tillbaka till en Aerospace igen, då med svart tavla..
PZrzh0W.jpg
 

DrDre

Patek
Min svåger har en och vad jag har förstått så är han nöjd. Jag gillar modellen, en av Breitlings ikoner och den har ju en design som gör att man skiljer den från allt annat. Det enda som kan vara bra att känna till är att den väger nästan ingenting. Även på länk är den lätt som en fjäder på handleden.
 

FEPE

Omega
Har en Aerospace av nyare årgång som jag använder lite som fritidsbeater både på landet, på gymmet och på jobbet. Galet bekväm med tanke på vikten men ändå robust och snygg. Ganska skönt även att ha en klocka som alltid går rätt och som aldrig behöver dras upp! Brukar variera min mellan länk, gummi och ibland läder - tycker den lirar bra på samtliga kombinationer. Köp och enjoy!
 

Johanw

Cartier
Tittat på den i omgångar men har svårt att hitta när jag borde använda den. Börjar fundera på att kanske skaffa en som "fin"beater då jag inte gillar några av mina nuvarande beaters.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Hej.

Är på jakt efter en Aerospace och har ev en som kan bli intressant.
Nu undrar jag om ni har dåliga eller bra erfarenheter av just Aerospace?
Orsaken till att det föll just på denna modell är vikten, då jag tycker om lättare klockor.
Någon som vet några problem med denna modell?
Klockan som jag ska upp och titta på är en 2007.

Mvh Fredrik

Jag har alltid tyckt att Aerospace varit skitfula och jag trodde aldrig jag skulle äga en sådan. Men sedan, av en händelse, snubblade jag över en här på forumet och tänkte att jag kan väl åtminstone testa. Jag behövde en beater och det kändes som en lite roligare beater än många andra. Sagt och gjort - jag köpte klockan och nu sitter den på armen nästan jämnt. Den är fantastiskt bekväm, har bra funktioner och är extremt tydlig. Titanet ger också en lite cool, toolig känsla som jag inte trodde jag skulle få. Jag har inte varit någon fantast av titan men här satt det som en smäck.

Sammanfattningsvis är jag grymt nöjd med mig och skulle absolut rekommendera ett köp.

/Henrik
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Jag har alltid tyckt att Aerospace varit skitfula och jag trodde aldrig jag skulle äga en sådan. Men sedan, av en händelse, snubblade jag över en här på forumet och tänkte att jag kan väl åtminstone testa. Jag behövde en beater och det kändes som en lite roligare beater än många andra. Sagt och gjort - jag köpte klockan och nu sitter den på armen nästan jämnt. Den är fantastiskt bekväm, har bra funktioner och är extremt tydlig. Titanet ger också en lite cool, toolig känsla som jag inte trodde jag skulle få. Jag har inte varit någon fantast av titan men här satt det som en smäck.

Sammanfattningsvis är jag grymt nöjd med mig och skulle absolut rekommendera ett köp.

/Henrik

Vet inte hur man gör för att editera i inläggen men det är naturligtvis "min" (klocka) jag är nöjd med och inte "mig". Nog för jag kan vara lite egocentrerad men någon måtta får det vara...

Kanske någon kan upplysa mig om hur man ändrar i sina egna inlägg?

/Henrik
 
Topp