• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Aerospace vs S&S UTC Skydiver

Tommytvigg

Cartier
Tjena panelen!
Dessa klockor ligger i samma prissegment, drygt 20k för en flång ny. Båda skulle passa som vardagsbeater åt mej.
S&S är ju svenskt så hjärtat klappar ju för den, men Bratten är ju så snygg tycker jag.
Båda känns faktiskt prisvärda, men ett svårt val tycker jag. Har inte klämt på någon av dom i verklighet.
Så vilken flyger högst tycker panelen?



image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har inte klämt på UTCn, men bratten är trevlig även om den senaste modellen kanske är lite väl stor. Personligen tycker jag UTCn ser ut som en tråkig Suunto. Kostar inte bratten snarare 30+ förresten?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Utseendemässigt måste jag säga Breitlingen, vet inte så mycket om motorn i S&S så där kan jag inte säga så mycket.
 

mace

Cartier
2-Faktor
Tycker skydivern är den snyggare klockan. Kvalitetsmässigt och andrahandaprismässigt är kanske bratten ett säkrare kort?
 
Har ägt Aerospace och kladdat lite på Skydivern. Skulle gärna vilja hissa den svenska, men Breitling vinner den här matchen hands down för mig. Skydivern blir lite stor tycker jag. Breitling å andra sidan har en rätt låg profil och titanet gör den fjäderlätt. Lägg till en bra länk och du har en otroligt skön klocka att bära. Breitlings multifunktonskrona är också riktigt cool. Dessutom kommer ju Breitlingmodellen med flera olika färger på urtavlan. Skydivern finns väl bara i svart?
 

Tommytvigg

Cartier
Har ägt Aerospace och kladdat lite på Skydivern. Skulle gärna vilja hissa den svenska, men Breitling vinner den här matchen hands down för mig. Skydivern blir lite stor tycker jag. Breitling å andra sidan har en rätt låg profil och titanet gör den fjäderlätt. Lägg till en bra länk och du har en otroligt skön klocka att bära. Breitlings multifunktonskrona är också riktigt cool. Dessutom kommer ju Breitlingmodellen med flera olika färger på urtavlan. Skydivern finns väl bara i svart?

Utan att ha klämt så vinner nog bratten för mej också.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Semipolerad länk på Skydivern känns ju så där tooligt:confused: Enbart baserat på utseende så vinner Bratten i min bok.
 
Topp