• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling B01 åsikter...

...man ser inte många här, vad tycker panelen? Själv så gillar jag dom starkt...

Min polare hade en med brun tavla som var riktigt fet...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag hade en B01 chronomat några månader. Oerhört gedigen, en oslagbar finish och säkert gör den någon lycklig men för mig fattades det något.
 

Henryandy

Cartier
Snygg!! Kul att det finns så många olika varianter av den, gillar den med guldkrans och brun tavla och skinnarmband. Blir lite väl "blingig" med länk. Synd att de håller andrahandsvärdet så dåligt.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I like! Det finns en GMT variant som är ruggigt snygg. Har för mig att den är ännu större än min PO Chrono och det är inte ett plus..:)
Lite svårt att hitta nån till hyffsat beg pris tycker jag..
 

jabla

Sarlacc
Alldeles för plottrig urtavla, den Breitling som funkar bäst för mig är superocean heritage.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
cd965c9ed7f162a15d8262b0972e3f68_zpsb73de155.jpg
 

ErikGBG

Audemars
56FD987F-960B-4080-A1E4-C1B776F89192-1530-0000018C38FF9CAE.jpg

Enda bratten jag gillar. Mattpoleringen tar bort mkt av det jag ogillar med breitling. Grym kvalitetskänsla på vridning och länk!
Detta är en b01 chronomat limited edition därav dom röda visarna. Trivs bra som fan med den även om den väger typ dubbla mot mina rollar:)
 

Genta

Cartier
Inte alls dum. Ibland vill man ju ha något som tar plats. Tycker dock att vridringen drar ner designen. Gamla vridringen från Chrono Evo var snyggare och mer funkis.
 

Ricrob

Patek
Tycker den är fet men har lite svårt för fyrkanten i tavlan. Föredrar Evo, Crosswind Spec och Blackbird.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Finns väl bara två Brattar som är något att ha! Headwind och Aerospace, självklart båda med UTC :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Jonaz

Rolex
Finns väl bara två Brattar som är något att ha! Headwind och Aerospace, självklart båda med UTC :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Håller inte med... Avengerserien är härlig och nya superocean heritage mums... Gillar nog de flesta när jag tänker efter, bortsett det mesta fr 80-talet...


iPhone | Tapatalk
 

Reize

Omega
Synd om dig..;-) Törs man fråga varför?
En minimalists värsta mardröm... Jag antar att det är av samma anledningar som de andra här på forumet som inte gillar märkets designfilosofi. Plottriga tavlor, groteska vridringar, till synes slumpmässiga (och oftast misslyckade) blandningar av material och färger osv. Ger ett allmänt billigt och "kukkompenserande" intryck...

Navitimer och Transocean Chronograph är dock snygga.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En minimalists värsta mardröm... Jag antar att det är av samma anledningar som de andra här på forumet som inte gillar märkets designfilosofi. Plottriga tavlor, groteska vridringar, till synes slumpmässiga (och oftast misslyckade) blandningar av material och färger osv. Ger ett allmänt billigt och "kukkompenserande" intryck...

Navitimer och Transocean Chronograph är dock snygga.
Förstår hur du tänker men håller inte med.. Som någon innan uttryckte det.. Ibland vill man ju ha ngt som syns :)
Men det är väl det som är en del av charmen med klockintresset. Många olika preferenser .. Själv märker jag rätt ofta att klockor som jag fnyste åt ena dagen är de jag letar med ljus och lykta efter nästa dag... :)
 
Topp