• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling B1!

carlanton

Audemars
Någon på forumet som har/har haft en B1:a? Tråkigt att den inte tål vatten, men kul med alarm och grejer.

771328d1343014371-wtb-breitling-b1-a78362-black-dial-steel-bracelet-b1flag110241pz.jpg


Emergency är ju också löjligt cool.

emergency_modelbig_modelbig.jpg


Samma verk?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Svärfar har en emergency. Den är gedigen och hyfsat stor. Han har också provat alarmet, fungerade bra!
 

Wi

NLA
2-Faktor
JakobZ skrev:
Svärfar har en emergency. Den är gedigen och hyfsat stor. Han har också provat alarmet, fungerade bra!

Får man fråga i vilket samband larmet användes? rätt så ordentlig böter om man larmar falskt?

Farsan min hade en emergency som blev snodd när min brorsa hade hemmafest…lagom stökigt
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vet bara att det var långt som fan från någon civilization. Kan fråga nästa gång vi talar om ämnet.

Det kostar motsvarande vad räddningsinsatsen kostar och att klockan blir obrukbar. Är det en "korrekt" larmning betalar man inte själv och får en ny klocka från Breitling.
 

carlanton

Audemars
Måste inte räddningstjänsten söka efter signalen för att den ska upptäckas? Eller har den så pass lång räckvidd att alla larmcentraler i Sverige automatiskt plockar upp den och inleder räddningsarbetet?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Njae, den går över någon allmän sekvens. Tillfället var inte i Sverige föresten.
 

TKVF

Panerai
Det var längesedan. Men jag tror den går på 121,5 mHz. Så "alla" kan pejla in den. Det bör vara en grym försäkring om man skall ut i skogen och villa bort sig :) Sedan är den stor och maffig vilket inte gör saken sämre. Det har för övrigt inte så lång räckvidd att ala stationer i Sverige får in nödmeddelandet, det är så att under optimala förhållanden når nödsignalen en 30-40 mil, men det påverkas av massa faktorer självklart. Militären använder en annan nödfrekvens, men alla båtar, helikoptrar m.fl. som är inblanda i räddningstjäns i Sverige har pejlingsutrustning för den aktuella frekvensen.
Förresten, finns klockan fortfarande att köpa?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft en. Tyckte den var riktigt trevlig. Bra belysning samt bra länk. Total katastrof var att den bara hade 30m vattentäthet. Köpte och sålde för 10' om jag inte missminner mig.

Emergencyn har krav på frekventa och dyra serviceintervaller hos AD. Kommer inte ihåg exakt men ca 5tkr /4 år?

DSC_0078.jpg
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
B-1 är en grymt trevlig klocka! Det var min första finare klocka jag köpte. Drygt 17år sedan jag köpte den på Jarl Sandin i Gbg. Kommer ihåg det som igår:) glad som en lärka var man. Värre var det när man efter några år kom på att man bränt arvet man fått :)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
carlanton skrev:
Någon på forumet som har/har haft en B1:a? Tråkigt att den inte tål vatten, men kul med alarm och grejer.

771328d1343014371-wtb-breitling-b1-a78362-black-dial-steel-bracelet-b1flag110241pz.jpg


Emergency är ju också löjligt cool.

emergency_modelbig_modelbig.jpg


Samma verk?

Har haft 2 st en vanlig och en sq
Blå och svart urtavla. Ångrar att jag sålde dom faktiskt, men funderar på att skaffa en igen. Kanske en med
grå urtavla denna gången;) Det suger att dom bara är specade till 50m ang vattentätheten. Annars är det en grym klocka!


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 
Topp