• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Breitling Chronomat A13047 -91 Box, papper. Bra ex. (snabbannons i helgen, sista dagen!)

URsinne

Audemars
2-Faktor
Pris
11500
Returpolicy
Nej, endast om beskrivningen är väsentligt felaktig
Bilder Skickat
  1. Ja
Tillbakadragen! I told you...

(Vi kör 11,5 k på den här till och med Söndag kväll, sen dras den tillbaka så passa på)

Breitling Chronomat A13047. Har för mig det står början av 1992 i papperet som finns kvar från när den såldes. Servades av AD Breitling (Björkegrens ur) 2011. Kvitto finns, dock oläsligt nu, nästan helt vitt men skrev av texten för nåt år sen då den fortfarande kunde skönjas: "totalren. 23/2 -2011...

Om ni tycker kanvasbandet ser hiskeligt ut på den (tycker det är något av det där sprättsatura eller vad italienarna kallar det) har det använts för att bevara det blå originallädret inklusive spänne som förstås medföljer och är i hyfsat och helt skick. (med på bild i översiktsbilden av grejerna)

Tavlan sägs ha gjorts i mindre upplaga, den med präglad stråldekor eller vad man ska kalla det för (Se bilder)

Går bra, + några få sekunder per dygn mellan +3 och +6 de ggr jag kollat den lite slarvigt. Kronografen funkar perfekt och nollställer ordentligt. Gångreserv relativt okänd då den använts så lite av mig men över 30 timmar iaf hittills. Krongängor, datum m.m. felfritt. Några garantier hur den går framgent lämnas naturligtvis inte men är utan mekaniska fel vad jag vet för närvarande samt vid leverans.

Själv tycker jag de är svåra att hitta de här i bra skick, så många som verkar varit med i ungefär sju krig. Detta är dock ett fint ex. Smärre imperfektioner finns naturligtvis om man kollar, studera bilderna, men överlag ovanligt fräsch enl mig. En liten prick exempelvis på glaset i periferin av timindikatorn som synes på bild, Inget man direkt ser vid vanligt tittande. Osv.

Origignalboxen medföljer samt lite papper från klockans barndom och levnad. Gula ytterhöljet fanns till boxen till för drygt ett år sedan då det försvann. Tror en bekant schabblade bort det:(

Behöver 11,5 k för hela ekipaget -Rek ingår. Bet; Banköverföring lr Paypal (+%) alternativt lämnat i nogrannt undangömd plastpåse på i förväg överenskommen plats. Inget prut, ingen F2F (folkskygg)

Bchr10w.jpg


Bchr11w.jpg


BchrBw.jpg


BchrTbw.jpg

Tack KS.
 
Senast ändrad:
Topp