• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

breitling chronomat a13350

hej,

Ny här på forumet och har en fin breitling chronomat a13350, 37mm som jag ägt nån måmad nu, Den är ny servad, polerad och funkar som en drömm.
Min fråga är vad ska man tänka på när man har en sån och vad är den värd på marknaden?
Skulle också vilja byta till en gummarmband. Vart fåt jag tag i sån till rätt pris.

Mvh: Bollo
 

F-L-P

Panerai
Hej och välkommen!

Viktigt att tänka på är att njuta av den.

Angående gummisnodd så måste du besämma om du vill ha ett orginal eller om det funkar med annan tillverkare. Även om du vill ha viklås eller vanligt spänne. Orginal och viklås är dyrt, vanligt spänne och annan tillverkare är billigare.

Kolla med linjal hur brett bandet är så kanske du hittar något bättre begagnat original på kaplans butik.

Kolla oå chrono24.se för värde indikation. De brukar dock ligga lite lite i överkant där..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen hit! Vill du inte ha originalgummi så kan jag rekommendera Horsch performance. Det finns i lite olika färger och med olika ytmönster. Det har läder upptill så det ser lite mer dressat ut och gummi undertill så det tål bad och är riktigt bekvämt. Kostar runt 800kr. Originalgummi ligger nog på 2-3000kr beroende på utförande. Det finns mycket fakes på ebay, så där hade jag inte handlat ( om du vill ha original).

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OEM gummi i standardutförande men vanligt säk-spänne går loss på ca 1300'. Med det priset och kvallen är det det enda alternativet.
Menar du från AD eller eBay? Har för mig jag fick ett pris strax över 2000kr när jag frågade om gummi till en aerospace.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Menar du från AD eller eBay? Har för mig jag fick ett pris strax över 2000kr när jag frågade om gummi till en aerospace.
AD. Pröjsade 900 för ett diver 2 för typ två år sen vilket var senast jag köpte men läste för bara nån dag sen att det ligger på ca 1300. Fast även om det skulle ligga på två tuss är det inget att snacka om enligt mitt förmenande.
 

carlanton

Audemars
Förra året kostade 20 mm breitlinggummi (det utan text) med spänne 600 kr. Det gamla med relieftexten kostade lika mycket. Med viklås tror jag att det hamnade på runt 3000.
 
Topp