• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling Chronomat Evolution Vit - Servicebehov

lulebon

Omega
Pris
12000
Returpolicy
Enligt ök
Bilder Skickat
  1. Ja
Tjenare!
Säljer nu min Chronomat Evolution som är i behov av en del kärlek.
Fick klockan i byte för ungefär 6mån sedan men den har använts alldeles för lite (pga sparvhandleder) och siktet är inställt på annat.
Klockan är enligt förra ägare inköpt 2007 i Göteborg och ser ut att ha blivit väl använd sedan dess.
Finns en hel del repor på länken, vilket det förstås blir på en polerad länk som använts flitigt.

Vi börjar med det tråkiga!
Nollställningsknappen till kronografen är trasig. Kronografen startar och går som den ska men nollställningsknappen går inte att trycka in.
Claspen hade behövts justeras då den inte klickar igen i första läget, utan fäster först när du dragit över spännet. Klockan har ingen servicehistorik men jag har mätt den till +34sec i toolwatch appen.
Har varit in till min urmakare som sa att jag hade behövt lämna in den hos AD för att få hjälp med kronografpushern. Eftersom att jag inte har någon AD i närheten och inte har något intresse av att ha kvar klockan säljer jag den istället till ett väl rabatterat pris.

Men allt är inte helt skit. Det är en väldigt fin och gedigen klocka som efter en service kommer kunna bli riktigt trevlig igen.

Kommer med box och länk med bitar som passar upp till 19-20cm. Cert ingår ej men har ett äkthetsintyg från klockslaget i Luleå.

Specs:
Ref: A13356
Bredd: 43.7mm
L2L: 51mm
Tjocklek: 17.1mm
Verk: Valjoux 7750

Affär görs upp f2f i Luleå med omnejd alternativt skickas på köparens risk och bekostnad.
Har försökt fånga skicket på bilderna men kan självklart skicka fler vid önskemål. Tveka inte på att höra av er vid frågor eller om ni tycker att priset är helt galet!
Delbyten kan vara intressant, med fördel Seiko SPB077 eller Sinn 556A.
Referenser: https://klocksnack.se/threads/lulebon.106265/

Evo 1.jpg

evo 2.jpg

evo 4.jpg

evo 6.jpg


Tack klocksnack för ett grymt forum och annonsmöjligheten!!
 

Bilagor

  • evo 3.jpg
    evo 3.jpg
    135.3 KB · Visningar: 2
  • evo 5.jpg
    evo 5.jpg
    152.1 KB · Visningar: 0
Topp