• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

breitling chronomat från 2000

Ioan

Breitling
Hej!
Köpte precis en breitling chronomat från 2000, dock så får jag inte ihop en sak, det är bara visaren som visar timmar som är självlysande, är detta rätt?
Tacksam för alla svar, se bild...
Ioan
 

Bilagor

  • 2016-03-29 09.10.29.jpg
    2016-03-29 09.10.29.jpg
    97.7 KB · Visningar: 197

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Nej, det är inte rätt. Det ska vara lume på minutvisaren också. Och sekundvisaren för kronografen.
 

M.U

Rolex
Kan ha bytt visare. Dock ska lumen fortfarande lysa om den är från 2000. Om det är orginalvisare dvs
 

Ioan

Breitling
Tack för alla svar, någon som vet om när breitling började med självlysande lumen på chronomat?
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Jag trodde alla hade det men det kanske de inte har. Det finns ju några gurus här så någon kanske kan sprida lite ljus över det.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ser ut som exponeringen. Har du inte fått klockan och sett den live än eller är den så där på riktigt?

Alla dylika chronomater har lume på visare. Även mina gamla 32-åringar lyser lite svagt.
 

Ioan

Breitling
Har nu fått svar ifrån killen som jag köpte klockan, se nedan...:)
"det är för just den visaren byttes under servicen och dem andra är fortfarande dem "gamla". Lumen burkar annars aldrig funka i dem här äldre Breitling klockorna men går att fixa om man nu önskar det. "
 
Topp