• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Colt 44?

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Ska försöka fatta mig kort gentlemen.

Har länge sagt att "Njää, Breitling är inget för mig" och har alltid kikat efter begagnad Rolex/Omega istället. Men så kollade jag lite på Bergströms hemsida och såg denna:
http://bergstromsur.com/produkt/colt-automatic/



Nu väcktes faktiskt lite köp begär i mig. Dels gillar jag gummi och har alltid gjort, tycker det passar det mesta och sen känns det som ett jäkligt rimligt pris för att få en AD-köpt ny klocka, trygg affär liksom.

Äger någon denna klocka och kan ge lite snabb recension om den? Är rädd att ett "bättre köp" (om sådanna finns) är att köpa en Rolex. Har länge kikat på Datejust men insåg allt eftersom att jag egentligen vill ha något sportigare och lutar nu åt en Explorer II 16570.

Vad tror ni? Explorer för runt 30-35 eller denna för 27? Känns om jag förstått vår Köp&Sälj avdelning att Breitling sjunker ganska markant i värde medan Rolex, ja ni vet, stannar eller stiger. Inser att man skall gå på vad man själv vill ha, magkänsla osv men jag söker egentligen bara svar på frågan:

Vilket är det bättre köpet?

Skall nog ner på stan och klämma på Breitlingen imorgon, men kan vara smart att ha era reflektioner med mig.

Tack!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kläm på colten, och tänk inte på vilken som är det bättre köpet. Om den känns rätt och sitter bra så köp den, tycker jag.
Alternativt en steelfish som har en liknande design från k&s för runt 15-18k. Rolex är Rolex men personligen så har aldrig 16570 tilltalat mig.
 
Är du Göteborgare?! Isåfall är det bara att köra! :D

Skämt åsido, den där modellen är inte fy skam. Vet inte om jag personligen hade klarat mig utan länk dock...
Tillägger att jag inte har någon koll på andrahandsvärde när det kommer till en sån här sak, men samtidigt är det ju alltid en najs känsla när allt är nytt fräscht och ens eget från första början! :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Klart man e från Gōtet :cigar:

Tack för era svar,
Detta är svårt, med klockor och hårt sparade slantar, klämmer på Colten irl så får vi se vart det landar!
 

VCalmen

Cartier
Jag gjorde det för någon vecka sedan. Nu ligger den och gnager i mig.. Den är riktigt fin!
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Mycket trevlig klocka! Tycker som andra sagt att du ska köra om den känns bra. Finns bra läderband att komplettera med från bl.a. Waccex.de
 

vonhall

Rolex
Hade valt Colten alla dagar i veckan! Tycker att den är skitsnygg samt att den ligger bra i pris :)
 

Jonaz

Rolex
Det bättre köpet är ju den DU gillar bäst.
Breitlingen är skitfin, men jag hade verkligen köpt den på länk. Dels är breitlings länkar oerhört välgjorda, sen blir det apdyrt att köpa till senare. Dessutom blir andrahandsvärdet något högre... ;)
 

svesam

Rolex
Köp den som känns rätt på handleden.
Om du tar Breitlingen så se till att köpa den med länk och förhandla till dig
ett gummi. Kostar apa att köpa till länk i efterhand och förr eller senare
kommer du att vilja ha det.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Båda är grymma, men i sammantaget tycker jag att ska man ha Breitling ska man ha chrono! Lite halva grejen liksom.
 

Tapiren

Cartier
Jag har länge burit en liknande Breitling, vet faktiskt inte modellen i huvudet men det är en ut Colt-serien i alla fall. Jag har alltid varit, och är, väldigt nöjd. Nu börjar den förvisso bli till åren och länken känns kanske lite glapp men jag har alltid upplevt att den känns mer solid än samtida Rolex. Det finns nog inget "bättre köp" av dessa två, men visst har du rätt i att en Rolex kanske ligger mer stabilt i värde.
 
Topp