• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling Colt II a17380 säljes ÄRLIGT!!!

Camo00

Diamant
Pris
11500
Returpolicy
Nej, tror att klockan är som beskriven...
Bilder Skickat
  1. Ja
ColtHeaven.jpg




Okej, såhär är läget.

Jag brukar alltid retas med alla som förklarar varför de säljer en klocka i sina annonser, men när man säljer en klocka som man lovat dyrt och heligt att inte sälja (igen) så är väl en förklaring rimlig?

Den 4/4 blev jag påkörd av en smitare när jag cyklade i Malmö. Det var inte roligt. Som tur var klarade jag mig utan stora skador, men kotkompression och benfragment i svanskotan har lik förbannat gjort mig sjukskriven en längre tid.

Olycka.jpg

Här låg jag och skrek, tydligen så gällt att vittnen sagt till Expressen att "offret var en kvinna..." :shifty:
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-cyklist-pakord-av-bil-foraren-har-smitit/


Iallafall...
Sjukskrivning innebär kontakt med Försäkringskassan, och likt Stasi så är deras enda mål att vara hemliga, misstänksamma och allmänt griniga, tror jag. Därför är jag, och familjen, nu luspanka. Jag VET, vi var nyss en månad i Thailand, men det var ju då... :cool:

Alltså säljes denna underbara klocka enbart för att kompensera för inkomstbortfall.

Nu till klockan!

Det rör sig alltså om en Breitling :breitling: A17380 Colt II Automatic, och här följer allt jag vet om den, positivt som negativt!
Den är 41 mm bred, bär bra pga böjda luggar. 20 mm lugvidd. Automatiskt Breitling 17-verk, dvs ETA, men COSC-certat.

:) - Går mycket bra! Har hållit +/- NOLL sek/dygn vid varje TimeGrapher-mätning, se bild
:( - Den blir äldre för varje dag, och det är snart ett år sen jag hade den på kontroll

:) - Den servades 2014
:( - Det finns inga papper på servicen, så jag kan ha hittat på alltihop

:) - Smidig att skicka med posten
:( - Det finns ingen box, inga cert eller andra tillbehör

:) - Den kommer med Pro2-länk, den snyggaste ever!! :breitling: Länken är ca 19 cm som mest.
:( - Det är fel ändlänkar! Det ska vara 811a och dessa är 131a, vilket innebär sämre passform och svår att montera. Ändlänkarna verkar dessutom vara filade/slipade, så de är lite ojämna närmast boetten. Det syns inte, men det märks i monteringen.

:) - Den kommer på ett brunt Breitling original-läder, med originalspänne
:( - Lädret börjar spricka på undersidan

:) - Den är helblank, som en :breitling: ska vara!
:( - "Spår av användning", dvs repig... Inga stora dings vad jag kan se dock!

:) - Den är överlag i riktigt bra skick
:( - Jag har upptäckt ett liiitet hår på tavlan sydväst om "23" - så jäkla skumt att det dök upp igår under tiden jag fotade klockan!! Kolla bilderna, det syns tydligt på en bild, men FINNS INTE där på en annan... Tyvärr ser jag det nu på armen också...

:) - Breitling berömda AR gör den mil bättre i solljus än tex rolex
:( - Finns några märken i AR-coatingen

:) - REK-frak ingår i priset! :greedy:
:( - Ingen retur, pengarna går rakt in i hushållsbudgeten! :drowning:

Så, nu vet Ni lika mycket som jag. Kompletterar med några bilder så hörs vi!
/ Calle

DSC_0007_1 - Kopia.JPG
IMAG0771.jpg

20180515_123005.jpg
20180515_121957.jpg
20180515_122012.jpg
20180515_122021.jpg
20180515_122033.jpg
20180515_122606.jpg
20180515_122628.jpg
20180515_122635.jpg
20180515_122639.jpg
20180515_122718.jpg
20180515_122726.jpg
20180515_122906.jpg
20180515_122915.jpg
20180515_122926.jpg
 
Tillbaka
Topp