• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Emergency - i guld!

Snigel

Cartier
2-Faktor
Hej KS!

Häromdagen fick jag klämma på den här bjässen :)

image.jpg



Nuvarande ägaren har enligt egen utsago ägt klockan sedan tidigare hälften av 90-talet. Mer info/bilder än så har jag tyvärr inte. Mer info om modellen uppskattas om någon kunnig känner för att dela med sig!


Fick under kvällen också klämma på en gammal pepsi, här bredvid min SMP. SMP:n kändes rätt så trist i jämförelse, om jag skall vara ärlig.

image.jpg
 
Har svårt för många moderna Breiling, men Emergency-modellerna kan jag uppskatta! Även om det känns lite fel med denna i guld :p
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Den där klockan än väl tänkt som en överlevnadsklocka som ska klara en del tuffa tag och överlevnadssituationer.
Guld är inte en metall som för mig förknippas med detta.
Därför tycker jag den är fel.

Men jag förstår argumentet att den är så fel att den blir rätt, även om jag inte håller med.
Modellen är som sagt stenhård!
 

Englunds

Breitling
Hej KS!

Häromdagen fick jag klämma på den här bjässen :)

image.jpg



Nuvarande ägaren har enligt egen utsago ägt klockan sedan tidigare hälften av 90-talet. Mer info/bilder än så har jag tyvärr inte. Mer info om modellen uppskattas om någon kunnig känner för att dela med sig!


Fick under kvällen också klämma på en gammal pepsi, här bredvid min SMP. SMP:n kändes rätt så trist i jämförelse, om jag skall vara ärlig.

image.jpg

Så charmig klocka, mer sånt på forumet!:)
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Häftig! Känns så fel fast på helt rätt sätt med den klockan i guld.

Just den klockan i guld blir rätt så motsägelsefullt, ja. Men en Breitling i guld är bland det kaxigaste man kan ha på sin handled, och på något sätt tycker jag att detta blir f*n så rätt

Skyhög "håll käften"-nivå! :cigar:
 

F-L-P

Panerai
Den där klockan än väl tänkt som en överlevnadsklocka som ska klara en del tuffa tag och överlevnadssituationer.
Guld är inte en metall som för mig förknippas med detta.
Därför tycker jag den är fel.

Men jag förstår argumentet att den är så fel att den blir rätt, även om jag inte håller med.
Modellen är som sagt stenhård!

Nej det är en klocka som man säger till sina polare att det är en överlevnadsklocka som kan skicka nödsignal.
I verkligheten är det något man har på sig på kontoret och pillar på när man dagdrömmer att man har ett mer alfa-haneaktigt jobb... typ som alla dykare/ rymdklockor/militär prylar etc. Och då funkar guld faktiskt precis lika bra ,men med lite mer attityd.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Den där klockan än väl tänkt som en överlevnadsklocka som ska klara en del tuffa tag och överlevnadssituationer.
Guld är inte en metall som för mig förknippas med detta.
Därför tycker jag den är fel.

Men jag förstår argumentet att den är så fel att den blir rätt, även om jag inte håller med.
Modellen är som sagt stenhård!

Det kan väl inte vara fel att ha med sig en mindre guldreserv på armen att förhandla med när man kommer ut ur djungeln och behöver en bil eller liknande.. Cash is king, Gold is God ;)
 
Topp