• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Endurance Pro eller likvärdig beater. Tips tack!

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Har suttit ett tag nu och suktat efter Breitling Endurance Pro, någon av de skrikiga färgerna Gul, Orange, Vit eller ljusblå. Var och provade denna (den gula modellen) hos närliggande AD i fredags och kändes ju helt magisk faktiskt! Vanligtvis gillar jag gärna lite tyngd i mina smycken och klockor men även fast denna var mycket lätt var den helt kanon på handleden. Nu till min fundering, någon här som har tips på andra alternativ som man skulle kunna testa/titta på? Märke är väl inte av så stor betydelse, däremot priset ska väl vara någorlunda likvärdig, tanken är att man ska kunna ha den som en liten beater som komplement till de klockor jag har idag som känns lite mer som finklockor...

20211112_141557.jpg

Bild från provningen i fredags

breiting-Endurance-Pro-3.jpg

Bildkälla: https://watchesbysjx.com/2020/08/breitling-endurance-pro.html
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Inte quartz men
Screenshot_20211116-201535.jpg

Finns bara online, men går att returnera om den inte faller i smaken

Annars i titan:
Screenshot_20211116-202343.jpg

Bägge kostar mindre än hälften av Bratten.

Quartzbeaters på någorlunda hög nivå är det väl inte så gott om tyvärr. Breitling Aerospace Evo har du säkert redan koll på.

Finns en GrandSeiko-dykare med quartz också. Hittar den inte, sök bland yonssons recensioner här på forumet. Du får en annan GS quartz istället :)
Screenshot_20211116-202917.jpg
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Inte quartz men
Screenshot_20211116-201535.jpg

Finns bara online, men går att returnera om den inte faller i smaken

Annars i titan:
Screenshot_20211116-202343.jpg

Bägge kostar mindre än hälften av Bratten.

Quartzbeaters på någorlunda hög nivå är det väl inte så gott om tyvärr. Breitling Aerospace Evo har du säkert redan koll på.

Finns en GrandSeiko-dykare med quartz också. Hittar den inte, sök bland yonssons recensioner här på forumet. Du får en annan GS quartz istället :)
Screenshot_20211116-202917.jpg
Precis, har läst igenom @yonsson 's review, verkar väldigt lovande! Tack för tipset, såg fina ut, ska kika på dessa :D
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
En annan fråga när ni ändå hittat hit haha. Hos AD skulle denna gå på runt 34' om jag minns rätt, när jag googlar så hittar jag på Uret.se för 26,8'
AD kör väl listpris antar jag, men är det förolämpande att höra med AD om det går att matcha priset? Procentuellt är det ju rätt stor skillnad på dessa två butiker tråkigt nog och jag skulle ju gärna vilja stödja lokal AD men känns ju ändå som en rätt stor pengaskillnad bara för att stödja lokalt :(
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Billig och riktigt cool, bara sett den blå Irl och den var förvånansvärt bra.
Endurance är riktigt fin men är den 30ish tusen bättre?
Screenshot_20211116-003008_Instagram.jpg
Hade en grå GA-2110 men kom inte helt överens med den fastän dom är riktigt najs och billig.

Har inte sett de där nya live som du visade på bild, men på bild tror jag nog att de i plast känns bättre för mig hehe

Tack för tipset 😃
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Finns 2 i världsklass, Bratte Evo eller valfri GS quartz, men de är mer åt dressiga hållet, Endurance ok oxå, lite underdog, tror man ledsnar på den snabbare dock, på Chrono verkar det finnas mkt billigt, men mycket BS oxå, sorry ej i lager blabla, men går bra att annonsera ändå tydligen, enligt AD går de tydligen mkt bra, finns väl en blå på ks till salu, för drygt 20 har jag för mig, köp den…
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Finns 2 i världsklass, Bratte Evo eller valfri GS quartz, men de är mer åt dressiga hållet, Endurance ok oxå, lite underdog, tror man ledsnar på den snabbare dock, på Chrono verkar det finnas mkt billigt, men mycket BS oxå, sorry ej i lager blabla, men går bra att annonsera ändå tydligen, enligt AD går de tydligen mkt bra, finns väl en blå på ks till salu, för drygt 20 har jag för mig, köp den…
Aa dom är fina helt klart, men som du säger kanske lite mer åt det dressiga. Jo, har sett den där blåa på köp/Sälj men vet inte riktigt om den tilltalar mig lika mycket som dom skrikiga färgerna 🤔 men tål ju absolut att fundera på!
 
Topp