Jag vet det. En engelsk kvinnlig simmare över kanalen. Men tror du de flesta kollar på klockan först i denna nya reklam? Nix, blicken dras mot urringningen. Det är inte simmaren på bilden utan en modell. Simmaren är nedan:
![]()
Summa kardemumma. Det spelar ingen roll om folk blir skitnödiga. Företag som ska tjäna pengar kommer att använda vackra och sexiga kvinnor och män i annonser och reklam, och har alltid gjort det och kommer att fortsätta göra det. Alla typer av företag som BMW, Rolex, Breitling, Burger King, American Appeal m.m.m.m. Det finns värre saker att bli upprörd över i vår värld och vårt samhälle faktiskt. Jag tycker mångas prio är helt galet. Men det är det som är ett fritt land. Man får tycka vad man vill. Vi får hoppas att det förblir så.
Jag förutsätter att du menar American Apparel?
Som i sånt fall är ett tämligen skitdåligt exempel. Eftersom företaget trots allt är på väg att gå under, mycket på grund av att företagsledningen (mer specifikt Dov Charney) har haft så kass kvinnosyn och värdelösa reklamkampanjer.
Inser att detta inte kommer att försvinna över natt, men jag hade nog ändå hoppats att ett så pass anrikt företag som Breitling hade lite konsekvenstänk.
Eftersom det (tydligen) bör förtydligas: Har inte mycket till övers för Gudrun, och är bakom blålinjen vart fjärde år (och allt som oftast även vid kommunalval).