• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling - förstår inte hypen

Boris Balkan

Fark you!
Som så många andra på detta forum har säkert märkt så verkar Breitling vara klockan man ska ha.

Kan någon från Göteborg (och gärna med professionen dörrvakt) förklara varför det är så? Jag förstår inte hur man kan finna Breitling som en snygg klocka ( någon modell tycker jag väl är ok) men dom flesta är rent av fula.

Detta säger jag inte föt att provocera alla Breitling fan-boys.

Jag har försökt gilla Breitling men rent estetiskt så tilltalar inte klockorna mig alls. Så här på rak arm bland annat Superocean och Aerospace modellerna, ser ut som en leksak.

Hur kan dessa (i min smak) fula klockor tilltala er? Är det märket som lockar?

Ska tillägga att jag känner samma sak för Seiko. Rejält fula klockor

Ok nu har jag fått vädra min frustration :)
 

ErikGBG

Audemars
Screenshot_2014-08-13-11-37-26.png

Denna gillar jag
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Breitling har många snygga enklare modeller, som SOH, Transocean, Steelfish, Seawolf osv osv. Enkla, snygga och inte massa skit på.
Sen har vi dessa enorma kronografer med fyrkanter i mitten av tavlan. Romerska siffor hit o dit, halvguldare som har världens fulaste krona & kronografknappar.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Breitling är verkligen inte min smak. Klottriga , blingiga, gigantiska.
MEN!
Super Ocean Heritage går inte av för hackor.
Riktigt jäklar snygg. Dykare i ny tappning med ny design som är stilren, stilig och rakt på sak. Går att bära i simshorts som kostym.
En riktigt magnifik pjäs.
Jag tycker det är synd att resten av deras lineup inte är lika fina.
 
Topp