• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling - förstår inte hypen

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag förstår ironin med första inlägget men det är ändå intressant med den extremt markanta skillnaden i tonläge jämfört med den andra tråden om ett annat schweiziskt märke ;)

Verkar som Brietlingägare är mognare ;)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Härligt. :D Det är så många här med kramp i ringmuskeln så att jag började tappa hoppet. ;)
Boris, min vän( om jag får vara det), nog förstod jag ironin i trådstarten. Men efter att ha läst de första 30-40 inläggen började jag misströsta och drog slutsatsen att ironi är alldeles för svårt! Det funkar inte. Risken är för stor att det blir en ny Rolextråd. Annars var det kul!
 

Boris Balkan

Fark you!
Boris, min vän( om jag får vara det), nog förstod jag ironin i trådstarten. Men efter att ha läst de första 30-40 inläggen började jag misströsta och drog slutsatsen att ironi är alldeles för svårt! Det funkar inte. Risken är för stor att det blir en ny Rolextråd. Annars var det kul!

Jag är gärna din vän. (är inte ironisk) :) Jag tycker iofs att den här tråden blev bra mycket bättre än Milles. Det blev många härliga bilder på Brattar, inte minst pga Eurenius som jag vet har humor. :D
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Vintage då?

(Stulen bild)
ff25b449.jpg
Finns massa fina breitling's.
Denna är riktigt fet!
Äger ingen för tillfället men kommer inte tveka om rätt läge dyker upp.
Haft flera SO tidigare.
/j
 

Mille79

Trollungen
Som så många andra på detta forum har säkert märkt så verkar Breitling vara klockan man ska ha.

Kan någon från Göteborg (och gärna med professionen dörrvakt) förklara varför det är så? Jag förstår inte hur man kan finna Breitling som en snygg klocka ( någon modell tycker jag väl är ok) men dom flesta är rent av fula.

Detta säger jag inte föt att provocera alla Breitling fan-boys.

Jag har försökt gilla Breitling men rent estetiskt så tilltalar inte klockorna mig alls. Så här på rak arm bland annat Superocean och Aerospace modellerna, ser ut som en leksak.

Hur kan dessa (i min smak) fula klockor tilltala er? Är det märket som lockar?

Ska tillägga att jag känner samma sak för Seiko. Rejält fula klockor

Ok nu har jag fått vädra min frustration :)

Vad fan, kopierade du min text om Rolex, din apa:)

Och ja Breitling gör lika fula klockor som Rolex
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Killarna nere på lokala pizzerian samåker i en Volvo, som de dubbelparkerar på en (min) boendeparkering... Tissot bär en av dem också. Den andra kör utan klocka...


Edit, får tillägga att jag gillar Breitling också, en gammal GMT colt har jag varit sugen på ett tag...
image.jpg
 

UNO

Panerai
Köp en, fingra på den i mörkret, låt länken rinna över fingrarna och och övertygas om kvalitetskänslan.
Boetter, länkar och lås är grymma, design är en smaksak.
 

Weberg

Audemars
NnAFhsB.jpg
Visst finns det ett par schyssta Breitling, det är nog snarare att ryktet har fläckats så till den milda grad att man hellre avstår. Jag minns slutet av 90-talet (jag var ung!) i Stockholms innevärld och hur löjligt stekheta Breitling var. Min chef hade en i helguld som var så tung att han fick muskelinflammation i armen efter för mycket bärande. Det slutade med att han hängde in den i jaktskåpet och så var det med den saken. Minns själv mitt allra första "riktiga" klockköp, som var just en Breitling, och då var det inte ens tal om att skaffa en Rolex eller Omega. Breitling = the shit! Klockan sålde jag sedan till en polare (fick en Nokia 8210 + pengar) men efter bara några veckor snubblade han på fyllan och kraschade den när han genade över ett järnvägsspår. Boxen, som var gjord i kevlar om jag inte minns fel, ligger dock fortfarande i ett garage och samlar damm nånstans... Och så var det med den saken.
(Bilden är snodd, men det var den modellen jag hade. Ovanlig idag.)
 

Dr Stein

Cartier
NnAFhsB.jpg
Visst finns det ett par schyssta Breitling, det är nog snarare att ryktet har fläckats så till den milda grad att man hellre avstår. Jag minns slutet av 90-talet (jag var ung!) i Stockholms innevärld och hur löjligt stekheta Breitling var. Min chef hade en i helguld som var så tung att han fick muskelinflammation i armen efter för mycket bärande. Det slutade med att han hängde in den i jaktskåpet och så var det med den saken. Minns själv mitt allra första "riktiga" klockköp, som var just en Breitling, och då var det inte ens tal om att skaffa en Rolex eller Omega. Breitling = the shit! Klockan sålde jag sedan till en polare (fick en Nokia 8210 + pengar) men efter bara några veckor snubblade han på fyllan och kraschade den när han genade över ett järnvägsspår. Boxen, som var gjord i kevlar om jag inte minns fel, ligger dock fortfarande i ett garage och samlar damm nånstans... Och så var det med den saken.
(Bilden är snodd, men det var den modellen jag hade. Ovanlig idag.)

Fin berättelse. Slutet gott, allting gott! :)
 

E.Z.

Cartier
Håller verkligen inte med dig - tycker många Breitling är riktigt snygga!

Sen är det inte klockans fel att vissa typer av människor gillar just dem.

....my two cents
 

Dr Stein

Cartier
Jag tyckte den var en rolig trådstart med tanke på helgens mastodonttråd. For the record tycker jag de flesta breitling är coola. Det är roligt att de nästan är lite underdogs till rolex och omega.

Och undvik rasism, så blir forumet trevligare. :)
 
Topp