• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling - förstår inte hypen

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Härligt. :D Det är så många här med kramp i ringmuskeln så att jag började tappa hoppet. ;)
Tänkte samma sak efter att ha skummat några skitnödiga kommentarer. Jag tolkade tråden som att du driver med fjanten som i tron att han var unik skapade den miljonte tråden om att inte förstå varför man kan gilla Rolex. Vissa av kommentarerna i den här tråden får en att fundera kring den intellektuella spänsten hos vissa :)
 

Mille79

Trollungen
Tänkte samma sak efter att ha skummat några skitnödiga kommentarer. Jag tolkade tråden som att du driver med fjanten som i tron att han var unik skapade den miljonte tråden om att inte förstå varför man kan gilla Rolex. Vissa av kommentarerna i den här tråden får en att fundera kring den intellektuella spänsten hos vissa :)

Tomte kan du va själv, den som sa det va det. Var den kommentaren tillräckligt stimulerande för ditt intellekt eller ska jag dra en till:facepalm:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tänkte samma sak efter att ha skummat några skitnödiga kommentarer. Jag tolkade tråden som att du driver med fjanten som i tron att han var unik skapade den miljonte tråden om att inte förstå varför man kan gilla Rolex. Vissa av kommentarerna i den här tråden får en att fundera kring den intellektuella spänsten hos vissa :)

Nog var den skoj och ironisk, förstår nog inte att man kan se den på annat vis. Knappast ett angrepp på Breitling utan en annan tråd..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Tomte kan du va själv, den som sa det va det. Var den kommentaren tillräckligt stimulerande för ditt intellekt eller ska jag dra en till:facepalm:
Jag ber om ursäkt över att jag kallade dig tomte. Tönt kändes liksom upptaget efter att jag läst det i några kommentarer i den här tråden. Fjant funkar för mig. Jag ändrar direkt om jag kan.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ska vi kanske ta och säga att irritationen grundas i en så kallat sammantagen bedömning...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
e7u4ejyj.jpg

Superfin
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Lägg ner det här flame war-tramset. Många här gillar Rolex, men bara för att man gillar Rolex gillar man inte alla Rolex. Liksom man inte gillar alla klockor bara för att man gillar klockor. Som med precis ALLT i livet.
Men det vet ni ju redan. Det är inte därför ni håller på. Ni vill bara hålla på och slänga käft på internet. Tröttsamt.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hur orkar en del hålla på? Då tänker jag i första hand på TS för den här och en väldigt snarlik tråd. Vad vill ni uppnå?
 

BOTL

Panerai
NÄÄÄ

Är det bara Aurum och jag som tycker att denna tråden var helt onödig? Ska vi ha ytterligare en tramstråd på 500 inlägg????

Kan denna tråd något annat än provocera, skapa osämja och är man ute efter uppmärksamhet så finns likasinnade på FLASHBACK.

När har det gått för långt att i desperata och patetiska försök kategorisera och nedvärdera en yrkesgrupp som någon sämre? Eller genuint intresserade människor som gillar ett märke som mindre bra? Skärp till dig, lite mognad vore bra!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Kan denna tråd något annat än provocera, skapa osämja och är man ute efter uppmärksamhet så finns likasinnade på FLASHBACK.

När har det gått för långt att i desperata och patetiska försök kategorisera och nedvärdera en yrkesgrupp som någon sämre? Eller genuint intresserade människor som gillar ett märke som mindre bra? Skärp till dig, lite mognad vore bra!

Jag? Var inte så du menade, eller?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Åter igen: visst förstår de flesta av oss syftet och ironin i tråden men som vi kan konstatera, alltför många gör det inte. En del kanske inte läste första tråden och dess skapare förstår definitivt inte ironi. Vill bara trycka på att ironi är svårt, sedan får Spencer tycka vad han vill.
 

BOTL

Panerai
Du har missuppfattat. JoberMans kommentar på sidan 5 beskriver syftet med den här tråden.

Att hetsa en större grupp mot en mindre, håna en yrkeskår eller ett visst utseende är inte humor, det är inte roligt eller ok. Det är väldigt lätt att när man sitter bakom ett tangentbord gömma sig bakom detta utan att vilja se ens eget beteende.
Håller man inte med dig så påstår du ju att ringmuskeln krampar som svar.

Kan du få folk att skratta utan att försöka dig på detta så har du mognat, när det är humor borde alla tycka det är kul och rimligen de som blir indragna åtminstone bli det på egen begäran. Jag är bland de nyaste medlemmarna här och sticker ut hakan lite men vad spelar det för roll, man lär stå upp för det som är rätt.
Hoppas du kan tänka i andra banor och förstå det jag säger.
 

Boris Balkan

Fark you!
Att hetsa en större grupp mot en mindre, håna en yrkeskår eller ett visst utseende är inte humor, det är inte roligt eller ok. Det är väldigt lätt att när man sitter bakom ett tangentbord gömma sig bakom detta utan att vilja se ens eget beteende.
Håller man inte med dig så påstår du ju att ringmuskeln krampar som svar.

Kan du få folk att skratta utan att försöka dig på detta så har du mognat, när det är humor borde alla tycka det är kul och rimligen de som blir indragna åtminstone bli det på egen begäran. Jag är bland de nyaste medlemmarna här och sticker ut hakan lite men vad spelar det för roll, man lär stå upp för det som är rätt.
Hoppas du kan tänka i andra banor och förstå det jag säger.

Ok. Nu vet du iaf.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Att hetsa en större grupp mot en mindre, håna en yrkeskår eller ett visst utseende är inte humor, det är inte roligt eller ok. Det är väldigt lätt att när man sitter bakom ett tangentbord gömma sig bakom detta utan att vilja se ens eget beteende.
Håller man inte med dig så påstår du ju att ringmuskeln krampar som svar.

Kan du få folk att skratta utan att försöka dig på detta så har du mognat, när det är humor borde alla tycka det är kul och rimligen de som blir indragna åtminstone bli det på egen begäran. Jag är bland de nyaste medlemmarna här och sticker ut hakan lite men vad spelar det för roll, man lär stå upp för det som är rätt.
Hoppas du kan tänka i andra banor och förstå det jag säger.
Än en gång, tråden är en drift med en annan tråd och inte Breitling, Göteborgare eller dörrvakter!
 

BOTL

Panerai
Precis, tråden är ironisk och inte ägnad åt att nedvärdera Breitling, man bör nog läsa alla inlägg..

Spencer jag förstår mig på ironi, och inser också att din eller annan administratör tolkning är avgörande inget annat.
Men jag måste på ett respektfull sätt kunna bita ifrån. Många inlägg gick långt över gränsen för vad som borde vara tillåten på den andra tråden Mille skapade men folk kom undan med det. Jag har sagt min mening och förstår att du tar ståndpunkt att detta borde få fortsätta, tycker det är jäkligt trist bara! Finns ju annat sätt att få människor att skratta, ännu en gång borde humor inte vara på andra människors bekostnad.
 
Topp