• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling klocka utan Certifikat

Hej,

hittat en Breitling jag är sugen på där personen i fråga inte har cert däremot har han box etc.

klockan säljes relativt billigt sett till riktpriset för samma klocka utan cert & box på chrono24.
Säljaren är villig att göra upp affären på min bekostnad för att verifiera äktheten hos en urmakare i Göteborg som jag får välja!

borde man tuta och köra?

Beror ju på åldern. En 1-3 år gammal klocka utan certifikat är ju skumt. Men en 15+ år gammal klocka utan certifikat tycker jag inte är några problem alls.

Om du har hittat en klocka du vill ha och urmakaren verifierar att den är kosher så varför inte. Har du frågat var certet är/tagit vägen? Känns säljaren seriös? Ofta, inte alltid kan man få en god indikation innan affär om säljaren är seriös. Till sist så får du själv ta ställning till om du ska göra affär. Det ska ju vara kul att handla tycker jag. Lycka till!

Beror ju på åldern. En 1-3 år gammal klocka utan certifikat är ju skumt. Men en 15+ år gammal klocka utan certifikat tycker jag inte är några problem alls.
Klockan är drygt 10 år enligt säljaren!
Men vi delar samma uppfattning!
En fråga till, sett till andrahandsvärde i framtiden, hur mycket sjunker det utan cert?

Klockan är drygt 10 år enligt säljaren!
Men vi delar samma uppfattning!
En fråga till, sett till andrahandsvärde i framtiden, hur mycket sjunker det utan cert?
Det varierar och beror mycket på köparen, vissa ser bara till skicket medan andra kräver att tillbehör, cert osv. ska ingå. Är det en äldre klocka så brukar nog de flesta inte vara jättekräsna med cert så länge det finns något annat form av äkthetsintyg (t.ex. värdering) men visst har det en viss påverkan på priset.

Prisskillnaden du själv har noterat jämfört med liknande objekt som är fullset borde vara en rätt bra indikation på vad marknaden anser att tillbehören är värda. 😊

En fråga till, sett till andrahandsvärde i framtiden, hur mycket sjunker det utan certenligt

Exakt -5.378% om du säljer den i maj-månad eller -6,769% om du säljer den i september.

Är det någon som kan svara på en sån fråga?
Köp den om det känns rätt för dig, du säger att den redan säljs "relativt billigt" sett till chrono24.

Tänk bara vad som kan hända med dina pengar om klockan visar sig vara "oäkta". Betala i förskott/inte betala i förskott?

Tillbaka
Topp