• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling priskoll och äkthetskoll.

Wallenberz

Breitling
Tjena.

Jag har tidigare postat ang. priskoll på en Breitling Colt. Dock resulterade det ej i ett köp. Jag tänkte därför höra med er igen ang. den här klockan från 2005. Klockan är fullset, servad hos Breitling i november 2011 och enligt säljaren använd ett fåtal gånger efter servicen. Vad ligger värdet i denna klockan? Ser den "legit" ut? Jag antar att om den kommer med cert och box så borde man väl endast kunna jämföra serienumret med garantikortet?

$_57.JPG
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Köp säljaren, inte klockan. Så jag kollade upp den aktuelle säljaren på eBay, med 3 positiva omdömen och located på andra sidan Atlanten hade jag passat på affären.
 

Wallenberz

Breitling
Jakobb Jaså, du hittade honom :) Han har ju varit medlem sen 2003 och jag har haft mailkontakt med honom. Sedan vet jag inte riktigt hur det funkar med Ebay global shipping program. Man verkar vara relativt skyddad? Vad skulle du säga att priset på den borde vara?
 

Icaras

Rolex
Jakobb Jaså, du hittade honom :) Han har ju varit medlem sen 2003 och jag har haft mailkontakt med honom. Sedan vet jag inte riktigt hur det funkar med Ebay global shipping program. Man verkar vara relativt skyddad? Vad skulle du säga att priset på den borde vara?
Ryker du inte på tull ifall du har otur? Har dålig koll på detta men det kan ju vara värt att ha i beräkningarna.
 

Wallenberz

Breitling
Jo, vad jag förstått det som tullar man direkt när man köper pga Ebays internationella program. Säljaren verkar ärlig:p Sen tror jag man är relativt skyddad via både Ebay själva men även Paypal om säljaren inte skulle skicka. Dock tänkte jag höra en till grej som jag fick nys om.

Klockan servades i november 2011 hos Breitling (kvitto skall finnas). Då gjordes: Watch was rebuilt by Breitling after water penetration. New movement, dial, hands, crown and crystal.

Såklart är inte vattenskada något positivt men om säljaren har kvitto på att ovan gjorts så borde ju ur osv vara från 2011 istället för 2005. Då borde det väl inte påverka något?
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jo, vad jag förstått det som tullar man direkt när man köper pga Ebays internationella program. Säljaren verkar ärlig:p Sen tror jag man är relativt skyddad via både Ebay själva men även Paypal om säljaren inte skulle skicka. Dock tänkte jag höra en till grej som jag fick nys om.

Klockan servades i november 2011 hos Breitling (kvitto skall finnas). Då gjordes: Watch was rebuilt by Breitling after water penetration. New movement, dial, hands, crown and crystal.

Såklart är inte vattenskada något positivt men om säljaren har kvitto på att ovan gjorts så borde ju ur osv vara från 2011 istället för 2005. Då borde det väl inte påverka något?
Från Ebay får du inget skydd. Tull och moms får du betala när klockan kommer till Sverige.
 

Camo00

Patek
Den ser äkta ut på bilden, vad nu det är värt... :)

Personligen hade jag inte köpt den, med tanke på avstånd till säljaren, få omdömen, samt infon om vattenskada. Men den kanske är ett kap för den som vågar?

Priset då? Finns det ett verifierbart kvitto på att Breitling byggt om klockan till nyskick så kunde jag nog tänka mig upp till 9-10k, om inte så hade jag inte köpt den osedd...
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tänk på att klockan på bilden är en 38 mm som tillverkades mellan 99-05.
Jag misstänker att det är 41 mm modellen du är ute efter egentligen.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Konstig tråd, du vill således bara utnyttja oss här på forumet :banghead: och du har dessutom gjort det tidigare :eek:... Dags att give back lite nu va :D
 
Topp