• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling- rådgivning önskas

Obeedoobe

Friends of KS
En bekant är sugen på att införskaffa sig en Breitling. Då jag inte har någon vidare koll på deras ur så söker jag svar här.
Han är på jakt efter en Navitimer A23322 på läder. Är det ett vettigt köp?
Kanske är det någon på forumet som har/haft en.
Hittat en begagnad från 2010 med alla tillbehör i fint skick. Vad är värt att ge?

Tacksam för svar.

Slänger upp en bild från Google.

y2ene7an.jpg


Mvh
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har alltid gillat Breitlings klockor, har ägt några stycken och då alltid chronomaten för den är än sådan snygg kronomatklocka. För tillfället sånger jag 2 st en Chronamat Evolution och en Breitling Wings.

Sitter ETA verk i Breitlings klockor vissa gillar det andra inte. Visst dom rasslar och har sig, men jag tycker att verken är OK.

I CHRONOMATEN har det alltid setat ett ETA caliber 13, om jag inte missminner mig så satt det ETA 13 verk i tidigare upplagor av NAVITIMER. Nu sitter det väl ett eta caliber 23 och hur dom är har jag ingen aning om.

Vad det beträffar pris så är andrahands värdet skit skulle jag säga när det gäller Breitlings klockor. Bra för den som köper begagnat är det, mitt senaste köp var Breitling Evolution klockan, har för mig att den var 1 1/2 år gammal bara och jag betalade halva priset för den.

Tror inte efterfrågan är mer på Navitimer än på Chronomat klockorna så där borde du inte betala mer än hälften av ny värdet. För övrigt så gillar jag Navitimern själv, vettige varför jag aldrig ägt någon.
 

Espresso

Cartier
Om det är ett vettigt köp beror lite på vad man vill få ut av köpet. Du kommer ha väldigt svårt att få en värdeökning på en ny eller några år gammal breitling så är tanken att tjäna pengar är det ett helt ointressant köp. Som klocka med intressant historia så tycker jag det är en av de intressantare modellerna. På nedan länk finns rätt mycket intressant läsning om modellen och dess urpsrung.
http://forums.watchuseek.com/f39/br...-history-most-famous-breitling-all-25057.html

Har själv en Navitimer 2008 och som skrivits tidigare så låter ETA-urverket relativt mycket men inte något som stör mig. Vad en 2010 kan vara värd är jag lite mer osäker på men spontant 30 - 35K, kanske något mer om du har alla medföljande tillbehör + kvitto.

Vill du bara ha en högst personlig åsikt så är jag sjukt nöjd med min och vet redan nu att jag aldrig kommer göra mig av med den.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Tack för all hjälp! Jag ska föra informationen vidare till min bekant. Frågan är om han ska köpa en beggad för 30k eller en flong ny för ca 38k. Grymt att KS alltid leverera. Tack till KS och dess användare!

Mvh
 
Riktigt snygg är den i alla fall och utan att veta så skulle jag inte betala 30 för en beggad, runt 20-25 skulle jag nog leta efter....
 

Espresso

Cartier
trodde de låg 45K+ nya nuförtiden men det kanske är fel? En 3 år gammal begagnad för 15K låter väldigt billigt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skall skriva lite mer klarspråk, 2006 köpte jag min Evolution på Kaplans, klockan var ifrån 2005. Jag betalade då 22300:- . Har för mig att nypriset på denna Breitling var 43-45000:- på den tiden. Jag köpte min första Breitling kontat helt ny, 2001 för 35:000:- någonting och sålde den 4 år senare för 20:000:- , och det var bra pengar tillbaka för en Breitling. Åldern spelar stor roll så klart vad du skall betala, men i ditt fall skulle jag säga någonstans 18-25 beroende på vad som följer med köpet. I mitt fall så var den helt komplett så jag tyckte att det var ett klipp.
 
Topp