• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling service oberoende

Stife

Basic
Hej!

Har en Breitling Colt som jag fick för måånga år sedan (2006) i present. Har aldrig servat den och därmed aldrig tänkt på att den saknar serienummer. Hade den hos Nymans och fick kostnadsförslag, den har läckt in lite fukt i sommar.. men dom kunde inte serva då den inte hade serienummer och jag inte hade något cert. Efter lite forskande så är sen köpt av en gråhandlare av min far, och på den tiden slipade dom tydligen bort serienummer eller bytte boett till en blank. Klockan är dock ”äkta”. Har ett par rolex och sjöö sandström och så nu, konstigt att man aldrig tänkt på att förstan saknade cert/serienr.

Inköpt från Mattias på dåtidens klockvaruhuset.se/klockgiganten sverige ab.

Well, nån som känner till nån oberoende som servar breitling?

Modell A73380

Bilagor

• 37DDC219-C120-4C04-95FB-C97C057F50DD.jpeg
    37DDC219-C120-4C04-95FB-C97C057F50DD.jpeg
    144 KB · Visningar: 37
I A73380 sitter det ett inhouse-kvartsverk om jag inte är helt ute och cyklar. Blir lite knepigare då än om det vore ett Valjoux.

I den sitter ett kvartsverk, B73 som är ett ETA 251.232.

Kanske inte så många ”gammel-urisar” som pillar i nya kvartsverk, men vad vet jag? Jag har inga tips på urmakare ang denna, men nu vet du iaf verket.

Jess tackar för svaren! Pratade med service manager på breitling sverige och han skulle göra ett försök iallafall.. jävla retfullt läge!

Hej! Har köpt en breitling från 90-talet chronomat på chrono24. Hur drar man upp den? Jag testade att att dra upp den för ett par veckor sedan och du funkade den. Nu efter en flygtur + helt oanvänd av mig så drar jag upp den, men sekundvisaren rör sig inte. Dock håller minut- och timvisaren tiden. Vad ska jag göra? Är den sönder?

Det är väl en kronograf? Stora sekundvisaren ska bara röra sig när du aktiverar kronograf funktionen med knappen klockan 2. Annars brukar det på valjoux urverk finnas en liten sekundvisare i den lilla runda tavlan vid klockan 9. Den ska röra sig när klockan är uppdragen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp