• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling SO 44 vs Omega PO 42

Omega PO 42 vs Breitling SO 44


  • Totala väljare
    79

gekkoo

Breitling
Var inne i butik idag och prövade både omega och breitling... Svårt val! Vad tycker ni?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    119.1 KB · Visningar: 317
  • image.jpg
    image.jpg
    160.2 KB · Visningar: 322

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Även jag säger Omegan. Skulle man välja SO 44 så skulle jag nog gå på den borstade.

Edit: Det är väl också en del prisskillnad mellan Omegan och Breitlingen?
 

oskarponken

Panerai
Har haft båda dock var min SO 42mm varianten. Omegan helt klart och då gillade jag ändå Bratten mycket. en heritage däremot så blir det svårare men problemet är att den inte finns på länk bara mesh. En heritage på länk vore fantastiskt.
 
Har haft båda dock var min SO 42mm varianten. Omegan helt klart och då gillade jag ändå Bratten mycket. en heritage däremot så blir det svårare men problemet är att den inte finns på länk bara mesh. En heritage på länk vore fantastiskt.


Tycke och smak naturligtvis, men har aldrig sett ett problem med Heritagemodellen och mesh - den kommer på länk, meshlänk!;)
Känns som ett naturligt länkval med tanke på designen i övrigt, men det är klart gillar man inte mesh så faller det ju...

I valet mellan trådskaparens två - Omega!
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Har haft både PO och SO och gillar Omegan betydligt bättre. Dock skulle jag rekommendera SO 42 om du nu väljer den. Det är väl det rätta valet att jämföra mellan? Annars bör du ju jämföra PO 45 kan jag tycka. Men 42orna är betydligt trevligare enligt mig.
 
Topp