• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling SO eller Omega Seamaster

Hej!
Ny här..

skulle vilja ha lite tips..

Vilken av dessa två skulle ni satsa på att köpa?

båda med full cert.
Tack för hjälpen

Bilagor

• FAC9C6A8-8D9F-4CE1-B17A-3BA04FE38AB6.jpeg
    FAC9C6A8-8D9F-4CE1-B17A-3BA04FE38AB6.jpeg
    92.4 KB · Visningar: 46
  • BA02D10B-9578-4247-BED0-440CFFF337EB.jpeg
    BA02D10B-9578-4247-BED0-440CFFF337EB.jpeg
    81.2 KB · Visningar: 45
Hej!
Ny här..

båda med full cert.
Tack för hjälpen
Omega överlag har vuxit som märke hos mig och där jag kollat på Seamastern. Nu har jag förvisso bestämt mig för att köpa en Speedmaster istället men min subjektiva
åsikt är att Omega Seamastern är "snyggare" i jämförelse med Breitling Superocean.

off-topic: Breitling Colt är förövrigt en favorit :)

ZB_HRes_CMYK.jpg

Hej!
Ny här..

båda med full cert.
Tack för hjälpen
Den gamla seamaster-chronon känns ganska daterad. Men gillar du designen mer så varför inte.

Vad kostar de respektive klockorna och vad är det för servicestatus?

Hej!
Ny här..

båda med full cert.
Tack för hjälpen
Håller med @NRE att den där Seamastern känns daterad. Så av de två du visade hade jag valt Breitlingen alla dagar i veckan (trots att jag är ett stort fan av Omega!!!). Däremot skulle jag även rekommendera dig att kolla på nyare Omega, t.ex. SMPC eller AquaTerra.

Hej!
Ny här..

båda med full cert.
Tack för hjälpen
allt beror på vad dom kommer att kosta!

en sladdrig pinlänk på en gammal seamaster med noll justering i låset hade jag inte tagit plus att den nog inte är billig att serva
dessa köptes ju av allt å alla ett tag och har varit med om det ena och det andra
där finns rent för mycket oservat där ute som man som ny ska passa sig för!

Håller med @NRE att den där Seamastern känns daterad. Så av de två du visade hade jag valt Breitlingen alla dagar i veckan (trots att jag är ett stort fan av Omega!!!). Däremot skulle jag även rekommendera dig att kolla på nyare Omega, t.ex. SMPC eller AquaTerra.
bratten borde vara dyrare än smp chronon att köpa beggat

Breitlingen utan att tveka!! Makalöst snygg på både gummi och mesh. Ser säkert inte dum ut på läder heller!!

Brukar också vara fördelaktig mot omega... Men måste nog säga Breitling mellan dessa två alternativen!

Bratten om det är dessa du väljer mellan.
Kastar du in klassiska SMP utan kronograf från ungefär samma tid, dvs referens 2531.80 eller 2220.80 så hade det lutat åt Omega.

Breitling, utan tvekan. Just den Omega-referensen är bland de tråkigaste och förmodligen svårsåld om du skulle tröttna i framtiden.

Jag lägger också min röst på Breitling. Mycket snyggare och mer klassisk design som jag tror håller bättre över tid :)

Tillbaka
Topp