• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Super ocean chrono

OST

Breitling
Tjena,

Är ganska ny här på forumet och har ett hyfsat nytt klockintresse. Har varit på jakt efter en ny klocka ett tag nu och fallit ordentligt för breitlingen på länken nedan.

http://forums.watchuseek.com/f29/fsot-breitling-superocean-chrono-$1950-1441690.html

Har aldrig köpt en "riktig" klocka på nätet av en privatperson, skulle vara tacksam för tips för hur jag ska gå vidare om jag ska köpa den för säkerställa att jag får en äkta klocka.

Övriga kommentarer om klockan är också välkommet.

Mvh
Omid
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Riktigt trevlig klocka, tyvärr är jag inte kunnig när det kommer till den typen av handel.
 

Aron72

Cartier
Har köpt en del from the states, 1,31-1,32 ggr SEK priset efter tull och framförallt moms, bra deal eller inte? Nästan inget slinker igenom tullen längre (dom fick iaf alla mina 13 transaktioner förra året utanför EU.)
 

mega

Rolex
Kolla upp säljarens poster i forumet så får du nog en hyfsad bild av honom, och kolla hur länge han varit medlem.
 

OST

Breitling
Tack för tipsen.
Hur kan det tillkomma moms om det är en privatperson? Han säger i en mailkonversation att priset är netto.

I annonsen står det också att han har unfilled warranty paper, vad menas med det?
 

svesam

Rolex
Tjena,

Är ganska ny här på forumet och har ett hyfsat nytt klockintresse. Har varit på jakt efter en ny klocka ett tag nu och fallit ordentligt för breitlingen på länken nedan.

http://forums.watchuseek.com/f29/fsot-breitling-superocean-chrono-$1950-1441690.html

Har aldrig köpt en "riktig" klocka på nätet av en privatperson, skulle vara tacksam för tips för hur jag ska gå vidare om jag ska köpa den för säkerställa att jag får en äkta klocka.

Övriga kommentarer om klockan är också välkommet.

Mvh
Omid

Kul att du hittat hit och att du dessutom spanat in en härlig Breitling :)
Däremot är inte priset så fantastiskt att det är mödan värt att köpa från
privatperson i USA.
Spana på Chrono24 så ska du se att det dyker upp en lämplig klocka
för vettiga pengar på närmare håll. Att lägga upp en "köpes"-annons här
är också ett tips.
Tänk också på att klockan du tittat på sitter på gummi och du kommer,
förr eller senare, att vilja ha en länk och den kostar apa att köpa i efterhand.

Lycka till med klockjakten!
 
Tack för tipsen.
Hur kan det tillkomma moms om det är en privatperson? Han säger i en mailkonversation att priset är netto.

I annonsen står det också att han har unfilled warranty paper, vad menas med det?


Unfilled warranty papers betyder att den förmodligen inte är köpt av AD utan gråhandlare! I detta fall spelar väl inte det någon större roll då förmodar klockan är äldre än 2 år och därmed inte har någon garanti igen
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Hej

Jag fyller i det ovan sagt att moms tillkommer vid köp utanför EU samt att priset inte är värt oron att köpa från obekant privatperson med vidare risk för merkostnader såsom moms och kanske hela köpesumman vid bedrägeri. Titta på chrono24, googla handlare, maila, känn efter. Vill du bolla eller ha hjälp är du välkommen att PMa mig, jag har mångårig erfarenhet av utlandsköp.

/Kristofer
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tack för tipsen.
Hur kan det tillkomma moms om det är en privatperson? Han säger i en mailkonversation att priset är netto.

I annonsen står det också att han har unfilled warranty paper, vad menas med det?



Du är alltid skyldig att betala moms på varor du tar in i Sverige från länder utanför EU.
Köper du en vara inom EU, har varan redan beskattats i ursprungslandet (landet där du köpt varan).
Spelar ingen som helst roll om du handlar av en privatperson i USA.
 

Hugii

Audemars
.. utöver det som sagt tidigare om moms, så vill jag bara tillägga att du får budgetera för en service oxå.. totalt får du räkna på
Pris+Frakt+Moms+Service

Jag tror att rätt objekt kan dyka upp här hemma oxå, med ifyllt cert och box.
(unfilled warranty, för mig innebär det att klockan saknar rätt cert, men säljaren har köpt ett cert på ebay som han gärna skickar med. Men inte alla som bryr sig om cert/papper på klockan. Men jag gör det).
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
www.uhrencenterberlin.de har en fullset på pro II länk för 22' ca. Dessutom finns websida, fysisk butik och ett gott rykte som säljare sedan 2008. Ja, priset är högre men klart värt tryggheten och att inte råka ut för merkostnader. Sen medföljer alla tillbehör samt länk. Ett gummi kostar en tusing om du vill ha ett sånt sen.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
CONUS only betyder att han endast säljer i USA och Canada. Alla är inte så kitsliga därvidlag men står det så är det nog så också. Glöm den skulle jag säga.
 
Topp