• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Breitling Superocean A17360 shadow dial PRISBUMP 17/10

CptSlow

Silver
2-Faktor
Edit:
@ScubaKing har varit vänlig och lämnat en beskrivning av hur han uppfattar klockans skick:
Du har varit tydlig i din annons, och du är och har även varit väldigt tydlig i dina bilder. Jag säger inte att du försöker lura någon här, för det gör du inte. Det enda jag reagerade på var att du skrev att klockan har sedvanliga bruksspår och mindre repor, vilket den ärligt talat inte har. Den har stora repor, en rätt förstörd innerring mot glaset, många hack och är i mindre bra/dåligt skick. Ser även på flera bilder ut som att glaset har förlorat sitt AR med tiden. Ser även ut som repor på glas.
En del av det som står i Scubakings text ovan är subjektivt men jag vill vara så transparent som möjligt så jag lägger med den ändå. Se även mina bilder och text nedan och gör din egen bedömning. Fler bilder kan som sagt också ordnas om det är något du undrar över. Jag välkomnar alltid affär F2F.

Byter helst mot något billigare med pengar åt mitt håll eller säljer kontant. Har lite nytt på väg in som ska finansieras.

Breitling Superocean ref A17360 med s.k shadow dial med magisk blå sunburstfinish.

Klockan är i bra skick överlag men sedvanliga bruksspår och mindre repor syns på den blankpolerade boetten och länken. Är det något som stör kan man säkert få den polerad till närmast nyskick men det har jag inte velat. En sak som är värd att nämna är att det finns en rispa på glaset ca vid kl 2. Detta är inget man tänker på till vardags men den finns där och man känner den med nageln. Se bilderna.

Precis hemkommen från ruckning där urmakaren konstaterade att inget servicebehov föreligger. Ingen servicehistorik i övrigt. Utplockad 2009.

Levereras med originallänk Breitling Pro 2 (totalt 5 löstagbara bitar så det är möjligt att en saknas), servicebox, värderingsintyg och dokumentation på trycktest och gångtest efter ruckning. Inga övriga tillbehör.

Pris: 10 000 kr

Klockan finns i södra Stockholm eller City. F2F ok om det går att ordna. Annars skickar jag spårbart på köparens bekostnad. Ingen retur om vi inte kommer överens om något annat.

Ta gärna en titt i min referenstråd:

http://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/

Försäljning i första hand denna gång, men bytesförslag mottages. Skicka gärna pm med frågor eller önskemål om fler bilder. Jag har försökt beskriva skick och funktion efter bästa förmåga men fråga gärna!

IMG_20170817_132825_617.jpg
IMG_20170819_155432_389.jpg
IMG_20170718_144518_348.jpg
IMG_20170416_110505_387.jpg
IMG_20170421_224145_085.jpg
IMG_20170328_202125_403.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp