• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling superocean Chrono eller en breitling headwind?

Jag undrar helt enkelt vilken av dessa 2 modeller som är mest prisvärda! Har hittat en superocean Chrono från 07 till 16000 i väldigt fint skick. Sedan finns det ju en väldigt fin headwind här på forumet! Är väldigt kluven!
 

Tommytvigg

Cartier
Jag röstar såklart på Headwind då jag har en själv. Det är en underbar klocka, jag har den som min beater.

IMG_3114.jpg


Mvh Tommy
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag är väl fett partisk i denna frågan... Men SO chronon har inget att komma med mot Headwinden. Den enda andra Bratten jag ens vill jämföra med är SOH men även den ligger i lä.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Det är i så fall din headwind jag är väldigt intresserad av!
Förstod det! Är på Malta just nu och har inte hunnit vittja min inkorg på några dagar men dra iväg ett PM om du vill diskutera vidare.

Angående dina frågor ovan så har den bra tyngd som sig bör när det kommer till Breitling. När det kommer till pris så är jag kanske fel person att svara. I mina ögon är det mycket konkurrenskraftigt utifrån förutsättningarna. Det svåra är snarare att ens hitta en!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Headwinden skulle komplettera DDn fint, synd att klockbudgeten redan är toksprängd annars skulle jag hugga direkt :)

Med andra ord, KÖP!
 

DrDre

Patek
Nu är det ju inte riktigt svar på din fråga, men om jag skulle satsa ungefär de pengarna på en Breitling jag skulle valt någon av deras två klassiker Chronomat (ngn tidigare variant från kanske 80/90-talet) eller en Navitimer.
 

Jonaz

Rolex
Nu är det ju inte riktigt svar på din fråga, men om jag skulle satsa ungefär de pengarna på en Breitling jag skulle valt någon av deras två klassiker Chronomat (ngn tidigare variant från kanske 80/90-talet) eller en Navitimer.

Får man en Navitimer för 15K? Bra val isåfall, men jag tycker fortfarande att headwind är den snyggaste bratten inkl min super avenger.


iPhone | Tapatalk
 

DrDre

Patek
Får man en Navitimer för 15K? Bra val isåfall, men jag tycker fortfarande att headwind är den snyggaste bratten inkl min super avenger.


iPhone | Tapatalk

Jag har inte precis dagsnoteringen för en Navitimer men för ca två år sedan snackade jag med Pinjol (på TTT) om att köpa hans Navitimer (svart i stål) för 16 tkr och då tyckte vi båda att det var ett rätt rimligt pris.
 
Då skulle du köpt den för 16! Alla jag ser ligger på mella. 35 och 45! Fast jag vill inte ha det ändå! Jag vill ha en headwind
 

DrDre

Patek
Då skulle du köpt den för 16! Alla jag ser ligger på mella. 35 och 45! Fast jag vill inte ha det ändå! Jag vill ha en headwind

Nej då, 35-45 behöver man aboslut inte (men kan säkert) betala för de tidigare Navitimers. Ungefär hälften av de priser du nämner kan man hitta en för. Kolla tex chrono24.

Den billigaste jag hittade just nu, med det traditionella Navitimer-utseendet (dvs alla skalor och glas som går ända ut till boettens kant) låg på 16600 från en handlare och runt 20 finns det massor, tom med länk.

http://www.chrono24.com/en/breitling/montbrillant--a30030-full-set--id2370749.htm?dosearch=true&man=breitling&manufacturerIds=32&modelId=9&models=9&query=breitling navitimer&showpage=2&sortorder=1&urlSubpath=/breitling/index.htm&manufacturerIds=32&SETLANG=en_US&SETCURR=SEK

Tog en snabbtitt på Kaplans och de hade tex denna på länk. Lägsta pris var 16 (exkl provision) och den såldes inte.

http://www.kaplans.se/Kaplans/AuctionArt.aspx?vId=939124&plT=62976587&AuktID=2492
 
Topp