• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Superocean Heritage 42 eller 44??

Jolun

Basic
Hej!

Mitt första inlägg här på klocksnack.. Har varit inne och tjuvläst en del tidigare men känner att jag nu behöver hjälp och rådgivning av Er entusiaster..
Har precis kommit fram till att min första "riktiga" klocka kommer bli en Breitling Superocean Heritage.. Däremot är jag kluven till vilken... Vad tror/tycker ni om 42 respektive 44:an? 46:an är för stor tycker jag så den är ute.. Är 44:an ovanligare än 42:an och därmed kanske ett bättre andrahandsvärde? Köper i och för sig den inte för att sälja men kan va bra att ta i beaktning...
Eller finns det kanske rent av någon annan klocka ni kan tipsa om i ungefär samma prisklass och kvalitetsklass?
 
Stilren dinka, måste jag säga! Kör på den! 42 blir nog just lagom...

Blå eller svart...?

B.jpg
 
image.jpg
Jag håller med @Landshark ! 42 är en toppen storlek och jag som alltid har lobbat för mörka/svarta tavlor skulle i det här fallet råda dig att köpa den blåa eller om du kan tänka dig att leta lite så är den bruna riktigt jäkla snygg!
 
Jag tycker att den blåa är grymt snygg... Har dock funderat på om den svarta är med tidlös.. Den bruna har jag faktiskt inte sett innan så den ska jag suga lite på..=) Tycker att roségulden med svart tavla är läcker... Ska man köpa med en läderrem direkt från början som ett komplement till meshen eller kommer man inte byta fram och tillbaka?
 
44:an finns endast i kronograf vad jag vet.. Men den är snygg den med..=) Jag ska testa 46:an Alarik då jag faktiskt dömde ut den utan att testa den.. Tack för tipset..=)
 
Fortsätter med 42 svart. Motivering: något som håller i längden. Risken är stor enligt min mening att du tröttnar på något som sticker ut. Stor klocka eller någon läcker färg. Dessa gör sig bra på bild men kan lätt bli fööör mycket. Noterbart: jag är grå o trist i grunden.
 
Jag kör 46:an (ej kronograf) med mesharmbandet och svarta urtavlan med grön ring. Mkt snygg, dominant och allsidig klocka. Sitter skönt på armen också.
 
Får åka in och prova en 46:a men det lutar åt att det blir 42:an i svart. Precis som några skriver så tror jag inte att jag kommer tröttna på den.. Den blå är jäkligt fin dock..=) Tack för alla inputs!
 
Mitt tips, prova och bestäm sedan.
Min erfarenhet, 46 utan chrono känns stor och tavlan blir lite tom.
46 chrono däremot är gryyyym !!
Därför körde jag tills helt nyligen en 42 och en 46 chrono för att ha det bästa av bägge :)
 
Den blåa är ju helt underbar! Sneglat åt denna mer än en gång. Utan att veta hur du är byggd (har bara skummat tråden) så säger jag spontant 42mm. Tycker 40 är en go dykarsize så 42 kan nog vara vettigt.
 
Tillbaka
Topp