• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Breitling SuperOcean Heritage II eller Omega Seamaster 300m?

aslpls

Basic
Tjena! Vad hade ni valt mellan SOH II och nya Seamaster? Är lite mer sugen på Breitling men de går ner i priset ganska snabbt.
PRO och Cons?
Tacksam för svar.

Köp den du tycker om bäst. Omega tappar också rätt snabbt i värde. Båda är riktigt bra, provat Breitlingen i 42 och 46 kronograf och gillade båda.

Personligen hade jag valt omegan

Lite bilder hade hjälpt tråden men för mig går Omegan före :) kika begagnat om du tänker mycket på värdetapp.

För min del blev de Seamaster 300

Bilagor

• 15492055870629076140360416603743.jpg
    15492055870629076140360416603743.jpg
    124.9 KB · Visningar: 39
Både är bra klockor, breitling är roligare än omega är min personliga åsikt. Båda tappar i värde så köp bättre beggat om du är orolig över värdetapp. Bara köra på den som gör dig gladast :)

Jag har SOH II 42mm. Jag älskar den. Jag är lite förvånad över att jag gillar den så mycket. Jag gillar den mer än min sub.
Men, med det sagt, hade jag ändå valt nya Seamaster 300. :) Otrolig klocka och prestanda. Oslagbart för det priset.
....dessutom är andrahandsvärdet på SOH II lite sådär, så jag tror att du kan köpa en senare till bra pris, om du skulle ångra dig. Det är min take. ;)

Genuint nyfiken här, men vad är det som prestandamässigt ska vara bättre med omegan utom 100m extra trycktålighet?

Breitling är nu med Tudor-verk? Men Omega känns ändå lite vassare urverksmässigt och vill man ha en klocka med Tudor-verk så skulle det nog kännas bättre att köpa en Tudor tycker jag. Vad mer? Glasbaksida på Omega, ej på Breitling ...en smaksak. Omega en knapp mm tunnare enl specs jag hittar, kan ha betydelse. Mesh är skönt men jag är inte såld på det rent utseendemässigt. Nästan allt ramlar ner på ren smaksak alltså och du måste ju försöka testa bägge men jag tycker att Omega ligger på en lite högre nivå rent tekniskt. Nya SMP är populär just nu så jag hävdar mer lättsåld beg och därmed högre andrahandsvärde.

Tycker att SMPn är mer lättläst.. om det spelar in :)
Båda är jäkligt snygga och fullt kapabla klockor. Jag hade valt omegan, men det är min personliga smak.
Misstänker att du prövat båda?

Är det ens en fråga? Du får ju i mitt tycke ruskigt mycket mer klocka för pengarna med Omegan. Att den dessutom är snyggare är knappast till nackdel.

Jag gillar inte nya SMPc:n sådär jättemycket. Tycker de har överarbetat den.

Breitlingen är riktigt snygg, och mesh är coolt. Men, jag skulle sakna en "vanlig" länk. Enda anledningen till varför jag aldrig köpt SOH.

Omegan å andra sidan har inte heller en länk jag gillar så det är väl hugget som stucket. Båda är bra klockor.

Min slutsats?
Breitlingen vinner min röst men välj med hjärtat och inte vad vi på KS tycker.

Tillbaka
Topp