- Pris
- 9000
- Returpolicy
- Ingen retur. Klockan säljes i befintligt skick
- Bilder Skickat
- Ja
Hej
Dax för denna extremt ovanliga vintagedykare att få ett nytt hem.
Breitling Superocean ref 80330 från ca: 1980.
Finns inte jättemycket info om dessa då de är väldigt ovanliga och i princip omöjliga att få tag i.
Drivs av ett ETA 944.111 quartzurverk som bytts ut av tidigare ägare här på KS. Har nyligen haft klockan inne hos min urmakare för nytt Renatabatteri samt rengöring och oljning av verket.
Klockan går och håller tiden, men det är lite trixigt att ställa datumet på klockan. Man får pilla och mecka lite med kronan, men när det väl är ställt så funkar allt som det skall. Vill dock vara tydlig med denna ”issue”. Lyckligtvis behöver man ju väldigt ställa datumet då det är en quartzklocka.
Mäter 40 mm exkl krona och har 20 mm lugbredd.
Fantastisk tavla och visare samt opolerad MRP SA boett. Originalkrona samt felfritt glas utan repor.
Kommer på khakiperlon.
Klockan är inte trycktestad i min ägo.
Underbar vintagedykare du garanterat är ensam om här på forumet.
TIPS: Sök på 80330 i sökfunktionen så kommer tidigare annonser och info upp.
Sätter kanonpris direkt. 9k skickat rek inom Svedala.
Dax för denna extremt ovanliga vintagedykare att få ett nytt hem.
Breitling Superocean ref 80330 från ca: 1980.
Finns inte jättemycket info om dessa då de är väldigt ovanliga och i princip omöjliga att få tag i.
Drivs av ett ETA 944.111 quartzurverk som bytts ut av tidigare ägare här på KS. Har nyligen haft klockan inne hos min urmakare för nytt Renatabatteri samt rengöring och oljning av verket.
Klockan går och håller tiden, men det är lite trixigt att ställa datumet på klockan. Man får pilla och mecka lite med kronan, men när det väl är ställt så funkar allt som det skall. Vill dock vara tydlig med denna ”issue”. Lyckligtvis behöver man ju väldigt ställa datumet då det är en quartzklocka.
Mäter 40 mm exkl krona och har 20 mm lugbredd.
Fantastisk tavla och visare samt opolerad MRP SA boett. Originalkrona samt felfritt glas utan repor.
Kommer på khakiperlon.
Klockan är inte trycktestad i min ägo.
Underbar vintagedykare du garanterat är ensam om här på forumet.
TIPS: Sök på 80330 i sökfunktionen så kommer tidigare annonser och info upp.
Sätter kanonpris direkt. 9k skickat rek inom Svedala.
Senast ändrad: