• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling superocean vs Oris diving

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Av dessa två skulle jag lätt ta Orisen. Köpa bratten ny skulle inte finnas på kartan för mig pga att de sjunker väldigt i pris. Orisen sjunker ju den med men eftersom ny priset är så mycket lägre kan jag tycka att det är värt det, för att kunna få den härliga ny känslan.
Av de två nätförsäljarna du tar upp har Uret.se funnits under många år, och av egen erfarenhet och andras har det fungerat väldigt bra att köpa och även sälja hos dem.
Mywatch.nu har vad jag vet precis börjat med sin sida och även om jag verkligen hoppas att de är seriösa så hade jag nog väntat med att köpa från dem innan det kommer upp ett antal goda reff .

Det har de senaste åren dykt upp nya klocksidor som säljer klockor men det är väldigt få som är kvar så det tyder ju på en del.

Skulle heritage modellen finnas som ett alternativ hade jag köpt den men absolut inte ny.

Lycka till med köpet, ser fram emot bilder här när du fått hem den.


Det pratas ofta om hur väldigt Breitling sjunker i pris. Jag kan inte tycka att de sjunker mer än tex Omega, Longines eller något annat liknande märke. Naturligtvis finns väl specifika modeller hos de flesta tillverkare som rasar fort men att Breitling skulle vara speciella i den aspekten kan jag inte hålla med om.
 

Bolio

Panerai
Det pratas ofta om hur väldigt Breitling sjunker i pris. Jag kan inte tycka att de sjunker mer än tex Omega, Longines eller något annat liknande märke. Naturligtvis finns väl specifika modeller hos de flesta tillverkare som rasar fort men att Breitling skulle vara speciella i den aspekten kan jag inte hålla med om.

Håller med dig istort vad det gäller värde minskning, dock så var mitt inlägg i tråden ett svar på de alternativ TS gav. Den specifika Oris och Breitling modellerna mot varandra och tog även med heritage som kom upp senare i tråden.
Så mitt inlägg var inte ett påhopp utan ett förslag från min sida hur jag hade gjort för att bli nöjd och inte förlora för mycket i ett senare skede då uret kanske ska flippas.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Håller med dig istort vad det gäller värde minskning, dock så var mitt inlägg i tråden ett svar på de alternativ TS gav. Den specifika Oris och Breitling modellerna mot varandra och tog även med heritage som kom upp senare i tråden.
Så mitt inlägg var inte ett påhopp utan ett förslag från min sida hur jag hade gjort för att bli nöjd och inte förlora för mycket i ett senare skede då uret kanske ska flippas.


Jag förstår. Jag menade generellt och kunde ha skrivit ett inlägg om det utan att citera dig. :)
Dock tycker jag inte att Breitling sjunker väldigt i pris, men det är ju iofs relativt.
 

Glidarn

Omega
Tänk även på att Orisen du länkar till är gjord i titan. Det drar ner känslan lite tycker jag. Satsa hellre på en oris dykare i stål!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag skulle valt bratten.

Tänk på att bandhornen på orisen omöjliggör användandet av ex.vis natoband etc.
 

Danne85

Breitling
Jag har nu provat, klämt och känt på några modeller. Jag blev lite besviken på Orisen faktiskt. Den kändes på något sätt lite klenare än Breitling klockorna. Iofs så är den ca 10k billigare också. Men det blir nog en Breitling. Däremot så dök fler alternativ upp på Breitling sidan. Jag blev väldigt förtjust i heritagen 46mm och seawolfen. Frågan är ju bara om jag kommer tycka stålbandet till den om ett par år eller om jag kommer bli less på det.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har nu provat, klämt och känt på några modeller. Jag blev lite besviken på Orisen faktiskt. Den kändes på något sätt lite klenare än Breitling klockorna. Iofs så är den ca 10k billigare också. Men det blir nog en Breitling. Däremot så dök fler alternativ upp på Breitling sidan. Jag blev väldigt förtjust i heritagen 46mm och seawolfen. Frågan är ju bara om jag kommer tycka stålbandet till den om ett par år eller om jag kommer bli less på det.
You'll love ot forever :)
 
Topp