• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling tourbillion kopia?

chrille_thn

Breitling
Hej. Är ny på detta forum och hoppas jag kan få lite hjälp av er.
undrar om denna klocka är en kopia?
om det är, är det en bra eller dålig?
Mvh
20150201_084106.jpg
20150201_084014.jpg
20150201_083958.jpg
20150201_083827.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är en fake, och rätt så hemsk faktisk.

Jag undrar, och inte bara apropå den här, varför fakeskaparna kör med det där rappelverket med öppen balans hela tiden? Det är ju en sådan stor tell så att även o-experter som jag kan skrika fake utan att skämmas.
 
P

Philippe Stern

Guest
Vad får dig att tro att det är en kopia? Förutom att den ser ut som en kopia då, och att du förmodligen köpt den för 300 kr? Eller finns det någon som helst anledning för dig att tro att den är äkta?

Det är en perfekt klocka att ha när man ska gå på Café Opera och några "italienare" vill köra fotbollsfinter och kramas kl 01 på natten utanför.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Snygg var den ju inte.

Men vad är det för skala på innerringen och vad han man den till? Det verkar vara två stycken som går från 10 till 1, eller 9 till 0.
 

Portofino

Panerai
Det är som tidigare inlägg så väl konstaterat en kopia. Så låt mig svara på din andra fråga, det finns inga bra kopior.
 

fredrikb

Cartier
Jag tycker sådana här trådar är så trötta.

Kan du förklara varför du vill veta det? Hade du tänkt köpa den? Har du redan köpt den?
 

tissoter

Audemars
Jag tycker sådana här trådar är så trötta.

Kan du förklara varför du vill veta det? Hade du tänkt köpa den? Har du redan köpt den?

Jag tycker man borde tänka sig för både en och två gånger innan man handlar med piratkopior. Man stödjer kriminella verksamheter rakt av.
Så det är naturligtvis väldigt tråkigt om TS skulle blivit lurad och fått en kopia i tron att den var äkta.
 

tissoter

Audemars
Jag sitter själv och stökar runt mycket bland beggade klockor och jämför bilder och annonser och det är skrämmande hur mycket kopior som ligger ut hela tiden, en del tror jag att säljarna såklart är medvetna om vad de säljer men mycket sker nog också på grund av att gemene man inte orkar/vill/anser sig inte ha råd med att ta klockan till en riktig AD för koll innan man annonserar, utan man litar blint på den som sålde den först.
 

fredrikb

Cartier
Jag tycker man borde tänka sig för både en och två gånger innan man handlar med piratkopior. Man stödjer kriminella verksamheter rakt av.
Så det är naturligtvis väldigt tråkigt om TS skulle blivit lurad och fått en kopia i tron att den var äkta.


Kan bara hålla med. Men det är många sådana här trådar där det inte finns någon information om varför TS frågar om det. Om han har köpt den och är orolig, varför skriver han inte det? Om han funderar på att köpa den, varför skriver han inte det? Om han vill "outa" en bekant, varför skriver han inte det?

Därför luktar det på samma sätt om den här tråden som om många liknande: "Jag köpte den här i Pattaya, och nu vill jag kolla hur bra den är och om folk komner att tro att den är äkta?"

Till TS:

Klockan är en skitful fejk. Den är en av de allra fulaste, dvs de har inte ens brytt sig om att replikera en riktig modell, utan bara smällt dit en Breitling-logga på en generisk fulklocka. Klockintresserade människor blir provocerade när de ser den. Så:

- Om du funderar på att köpa den, gör det absolut inte. Anmäl annonsen. Och läs på om märkena och modellerna du är intresserad av innan du köper något
- Om du redan har köpt den och trott att den var äkta, polisanmäl säljaren och kräv dina pengar tillbaka så snart som möjligt
- Om du redan har köpt den och visste att den var fejk, tänk om och släng skiten, och skämmes!
 

tissoter

Audemars
Kan bara hålla med. Men det är många sådana här trådar där det inte finns någon information om varför TS frågar om det. Om han har köpt den och är orolig, varför skriver han inte det? Om han funderar på att köpa den, varför skriver han inte det? Om han vill "outa" en bekant, varför skriver han inte det?

Därför luktar det på samma sätt om den här tråden som om många liknande: "Jag köpte den här i Pattaya, och nu vill jag kolla hur bra den är och om folk komner att tro att den är äkta?"

Till TS:

Klockan är en skitful fejk. Den är en av de allra fulaste, dvs de har inte ens brytt sig om att replikera en riktig modell, utan bara smällt dit en Breitling-logga på en generisk fulklocka. Klockintresserade människor blir provocerade när de ser den. Så:

- Om du funderar på att köpa den, gör det absolut inte. Anmäl annonsen. Och läs på om märkena och modellerna du är intresserad av innan du köper något
- Om du redan har köpt den och trott att den var äkta, polisanmäl säljaren och kräv dina pengar tillbaka så snart som möjligt
- Om du redan har köpt den och visste att den var fejk, tänk om och släng skiten, och skämmes!

Klockrent inlägg!
 
Topp