• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Venus 188, 1960

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
har lite mer koll på de lite nyare breitlingen kronograferna (top time mm). Jag vet att venus 188 verket användes i de första top times, därefter gick man över till de nyare valjoux verken. en top time två registers borde gå för 10k:) hoppas det hjälpte något.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Något är fel med det länkade urets tavla, lägg upp en bild på ditt objekt om du vill ha ett utlåtande. Angående pris ligger Breitling i mellanprissegmentet, priser från 5-10', mycket beroende på skick. Mycket ommålade tavlor då det ofta var dussinur utan något unikt på sin tid.
 
Något är fel med det länkade urets tavla, lägg upp en bild på ditt objekt om du vill ha ett utlåtande. Angående pris ligger Breitling i mellanprissegmentet, priser från 5-10', mycket beroende på skick. Mycket ommålade tavlor då det ofta var dussinur utan något unikt på sin tid.
Denna har inte ommålad tavla, tror den är orginal, den har lite fläckar och sånt så tror det iaf.
 
3bRx9rY.jpg

Jag gillade den så jag köpte den, men har ingen aning om jag gett alldeles för mycket, 4800kr fick jag ge.
 

fc2

Rolex
har lite mer koll på de lite nyare breitlingen kronograferna (top time mm). Jag vet att venus 188 verket användes i de första top times, därefter gick man över till de nyare valjoux verken. en top time två registers borde gå för 10k:) hoppas det hjälpte något.

Hade inte de Venus 178 precis som Navitimern gen II och senare?
 
Topp