• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Breitling, vintage Squale, Certina & Seiko, Rado, Burberry, Crepas

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Pris
olika
Returpolicy
Ja, inom 48h med frakt ToR på köparens bekostnad.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej hej.

Sugen på nytt som vanligt så jag provar att lägga ut lite klockor för rotation, det är ju sådan ruljans här inne på köp&sälj nu :hilarious:
Fråga efter bilder vid intresse. Priset inkluderar rek med Postmord. Alla klockor passar min handled på 18,5-19cm.

Breitling Colt44 - 25000kr
Squale 2002 - 7500kr
Certina DS - 2500kr
Seiko 0634-5009 - 3500kr
Rado Ceramica - 10000kr
Burberry Endurance - 3500kr
Crepas Megamatic - 12000kr

Paketpris - 60000kr

Byten: Rent sälj föredras, flera mot en kan gå, byte med pengar åt ditt håll antagligen inte.

Önskelistan just nu (har du någon av dem att byta med så är jag mer lättövertalad, kan t.o.m. tänka mig att lägga en slant i mellan för rätt klocka):

Något lite finare: Breitling kvarts kronograf, Omega Constellation kvarts kronograf
Som daily: Något DJ:igt som t.ex. Glycine Combat 36 TT, Tudor BB36, Omega Aqua Terra kvarts 38, GS kvarts, Tissot PRX 35, Monta Noble/Atlas, Omega Manhattan etc.
Bad och semesterklocka: Glycine Combat Sub 42 - helst kvarts i rolig färg med krav på länk samt datumbubbla eller Tudor BB58
Jobbklocka: Rado True Specchio vit med subsec i 37mm, mindre kvarts titan kronograf t.ex. Revue Airspeed eller vintage Breitling Aerospace
Aktivitesklocka: Alpina AlpinerX Alive/HR


Breitling Colt 44 kvarts från 2018 på länk. Gott skick överlag, hairlines finnes, främst på länken. Kommer med inner/ytterlåda, kvitto och hangtag.
IMG_1802.JPG



Klassisk Squale 2002 100atmos kvarts. Charmig 70-talare. Fungerar fint, precis fått ny krona (ej oem) och batteri. Gott om bruksspår i form av hairlines och dings vilket ger den rejält med karaktär. Tavlan är brun sunburst och är patinerad. Sprucken men intakt bezel. Watch only, kommer på Geckota länk.
IMG_0569.JPG


Klassisk och välanvänd Certina DS. 60-talare med patinerad 12-3-6-9-tavla och blånerade visare. Ganska nyservad, går fint.
DP2M0324.jpg



Världens första digitala kronograf. Den släpptes 1975 och mitt exemplar är från 1976. Gott om bruksspår men fungerar fullt ut, till och med bakgrundbelysningen. Lång länk. Watch only.
1CE96639-96E7-48A6-AA64-02D3B41B03F1.JPEG


Rado Ceramica. Köpt ny av mig från AD för ganska många år sedan, men den ser fortfarande som ny ut, lite det som är paradnumret för Rados keramiska klockor. Fullset.
FA8D66AC-BC62-4422-A883-1ACEE10A76A4.JPEG


Burberry Endurace. En trevlig kvartskronograf, swiss made, med ETA-verk som den delar med många andra finare schweiziska klockor. Kanonfinish och fantastisk AR. Kommer med box och på originallänk som tar max 18,5, ej mesh på bild. Tar 20mm band.
R1063450.jpg


... och tillsist, samlingens stolthet, en Crepas Megamatic. En limited release homage till Omegas kvarts Ploprof som aldrig kom i produktion. Fantastisk finish. ETA2824. Det är en rejäl bjässe som mäter 54mm, men lug2lug är "bara" 46mm, så har man lite smalare handleder men ändå vill ha en håll-käften-klocka, då är denna för dig. Kommer fullset+ dvs cert, rulle, original länk, original gummi, original mesh, original MN-strap, extra blå tavla, extra "omega" visare om man tycker att de som sitter på är för stora :) Bruksspår finnes i form av hairlines och någon miniding, men skicket är överlag mycket gott.
IMG_1456.JPG



Swish är kung.
 
Senast ändrad:
Topp