• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitlingmodell som ej kan känna igen...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Var en bekants Bratte, kronograf, veckodag, månad och månfas. Aldrig sett just den modellen, uppskattningsvis 46mm. Vad kan det ha varit för modell. Man har rätt dålig koll på Breitling
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Finns två jag känner till, bägge är 43.

Transocean Moonphase och Navitaimer Montbrillant Moonphase, inget viade nån utav dem i min bok
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag tror detta är den han hade, dock inte helt säker... Breitling for Bentley full Calender...

Empire8@11.jpg
 

carlanton

Audemars
Klockan på bilden är väl en kopia? Har inte sett modellen ifråga, men den där dåliga glasinfästningen och avsaknaden av AR-coating avslöjar den.

Överhuvudtaget tror jag att majoriteten av alla Breitling for Bentley man ser är kopior.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
"Empire8 replica watches"?

Hmm...
Nu tog jag ej hänsyn till om det var kopior eller ej på bilderna. Tog bara en som den liknade. Den såg inte exakt ut som den där. Den har komplikationerna på samma ställen men själva månfassymbolenen var annolundare på hans samt lite andra mindre skillnader.
 

Malcolm Y

Omega
Klockan på bilden måste vara en fake. Känns inte troligt att en tillverkare som Breitling har Calendar Year Complication, hur länge varar den? Får man plats med mer är 10-20 år på en skiva, och vad händer sen, byte av skiva vid service...

Kollade på Breitlingsource.com, men hittade ingen BfB med årsvisning.

Din bekant har kanske bytt stil och kör numera med fake:D
 
Topp