• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling

Omega
B18FDB06-CD15-47FA-BA77-6861A85DFE97.jpeg

Breitling Chronomat i kvÀllssolen
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
BĂ„da Ă€r fina, ta den fĂ€rg som du kĂ€nner saknas i samlingen IMO. Är sjukt nöjd med min svarta med den lite mer spejsade tavlan med siffrorna. Saknar alltid den smarta GMT:n nĂ€r jag inte har den. Klockan blir nĂ€stan fĂ„nigt blank i rĂ€tt vĂ€der men jag gillar nĂ€r det inte Ă€r för mellanmjölk :)



20190608_133048.jpg
Svart + stencil Àr den hÄrdaste kombon.
 

Riffraff

Cartier
Nice! Blir alltid lika glad av att se nĂ€r folk haft sina dinkor en ”nĂ„got” lĂ€ngre stund innan dom flippas. Kanske kommer dit en dag jag med :) LĂ€ngsta Ă€r nog 2 Ă„r för mig hittills.

I skrivande stund slÄr du mig ÀndÄ! :p

Bratten Àr min första "riktiga" klocka och dÀrmed den jag haft lÀngst.... men jag lÀr nog aldrig sÀlja den :)
 
C

Coach

Guest
FDFF41B2-C29D-4871-B421-32C0DF5286DA.jpeg
Dagens grab and go kvartsare.
En fundering sÄ hÀr under badsÀsong, har nÄgon hÀr badat med sin Aerospace ?
Trots sina 100 m sÄ kÀnns det lite olustigt nÀr det ej Àr skruvkrona.
StÀllde faktiskt frÄgan till en anstÀlld pÄ TP som ocksÄ hade en Aerospace om han hade eller skulle kunna tÀnka sig att bada med sin. Fick ett klart och tydligt nej just pga det hÀr med kronan.
Den ska vÀl egentligen klara bad ?:cool:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
FDFF41B2-C29D-4871-B421-32C0DF5286DA.jpeg
Dagens grab and go kvartsare.
En fundering sÄ hÀr under badsÀsong, har nÄgon hÀr badat med sin Aerospace ?
Trots sina 100 m sÄ kÀnns det lite olustigt nÀr det ej Àr skruvkrona.
StÀllde faktiskt frÄgan till en anstÀlld pÄ TP som ocksÄ hade en Aerospace om han hade eller skulle kunna tÀnka sig att bada med sin. Fick ett klart och tydligt nej just pga det hÀr med kronan.
Den ska vÀl egentligen klara bad ?:cool:
Sally Fitz surfar med sin sponsrade Evo sÄ det lÀr gÄ alldeles utmÀrkt. Men det gÀller att byta packningarna oftare Àn andra klockor med skruvkrona. Det Àr just kronans packning som brukar lÀcka.
 
C

Coach

Guest
Sally Fitz surfar med sin sponsrade Evo sÄ det lÀr gÄ alldeles utmÀrkt. Men det gÀller att byta packningarna oftare Àn andra klockor med skruvkrona. Det Àr just kronans packning som brukar lÀcka.
Det kÀnns ju betryggande :)
Otippat val ÀndÄ att en surfare kör Evo istÀllet för ex en Superocean eller liknande.
 

Aston

Panerai
FDFF41B2-C29D-4871-B421-32C0DF5286DA.jpeg
Dagens grab and go kvartsare.
En fundering sÄ hÀr under badsÀsong, har nÄgon hÀr badat med sin Aerospace ?
Trots sina 100 m sÄ kÀnns det lite olustigt nÀr det ej Àr skruvkrona.
StÀllde faktiskt frÄgan till en anstÀlld pÄ TP som ocksÄ hade en Aerospace om han hade eller skulle kunna tÀnka sig att bada med sin. Fick ett klart och tydligt nej just pga det hÀr med kronan.
Den ska vÀl egentligen klara bad ?:cool:
Jag har badat med min B1 mÄnga gÄnger utan problem. Den Àr 20 Är gammal och mÀrkt 50m (dock provtryckt). Jag skulle inte tveka med en Aerospace.
FA155F4C-928E-432D-A797-05A2DA12DDC7.jpeg
 
J

Jimmy042

Guest
FDFF41B2-C29D-4871-B421-32C0DF5286DA.jpeg
Dagens grab and go kvartsare.
En fundering sÄ hÀr under badsÀsong, har nÄgon hÀr badat med sin Aerospace ?
Trots sina 100 m sÄ kÀnns det lite olustigt nÀr det ej Àr skruvkrona.
StÀllde faktiskt frÄgan till en anstÀlld pÄ TP som ocksÄ hade en Aerospace om han hade eller skulle kunna tÀnka sig att bada med sin. Fick ett klart och tydligt nej just pga det hÀr med kronan.
Den ska vÀl egentligen klara bad ?:cool:

En klocka som Àr rated till 100m och inte klarar bad skulle jag vilja pÄstÄ Àr skrÀp, skruvad krona eller ej :) skulle den inte klara det skulle den fÄtt 30/50m, men ett enkelt trycktest för 150kr visar ju direkt hur det ligger till, lÀtt vÀrt det!

(Klockan Àr inte skrÀp och dÀrmed klarar den ett gÀng dopp utan problem!)
 

Jone

Omega
2-Faktor
GÄr i tankarna om att sÀlja denna skönhet, tyvÀrr fÄr den alldeles för lite handledstid.. Den tickar och gÄr bra och vÀxlar datum som den skall men har troligtvis inte fÄtt nÄgon servicekÀrlek pÄ mÄnga Är. DÀrför funderar jag om jag borde lÀmna in den pÄ service hos nÄgon oberoende urmakare innan den lÀggs upp till salu.

Flyttade till Stockholm för ett par mÄnader sedan sÄ vet inte vem jag borde gÄ till, vissa sÀger Krons eller KM, men dessa Àr vÀl AD's och servicepriset blir vÀl dÀr efter. Vem som helst borde vÀl kunna serva ett 7750?

IMG_1169.JPG
 
Senast Àndrad:

DrDre

Patek
GÄr i tankarna om att sÀlja denna skönhet, tyvÀrr fÄr den alldeles för lite handledstid.. Den tickar och gÄr bra och vÀxlar datum som den skall men har troligtvis inte fÄtt nÄgon servicekÀrlek pÄ mÄnga Är. DÀrför funderar jag om jag borde lÀmna in den pÄ service hos nÄgon oberoende urmakare innan den lÀggs upp till salu.

Flyttade till Stockholm för ett par mÄnader sedan sÄ vet inte vem jag borde gÄ till, vissa sÀger Krons eller KM, men dessa Àr vÀl AD's och servicepriset blir vÀl dÀr efter. Vem som helst borde vÀl kunna serva ett 7750?

IMG_1169.JPG

SÄ lÀnge den funkar sÄ tror jag att det Àr bÀttre att du sÀljer den som den Àr (med en Àrlig beskrivning). Om den inte funkat (dvs stÄtt still) sÄ hade det varit en mkt större risk (dÄ kan det ju vara precis vad som helst som Àr fel) och det hade nog skrÀmt en del, men nu Àr det nog bara en vanlig service och dÄ vill troligen köparen hellre sjÀlv besluta om/hur den ska servas.
 

Jone

Omega
2-Faktor
SÄ lÀnge den funkar sÄ tror jag att det Àr bÀttre att du sÀljer den som den Àr (med en Àrlig beskrivning). Om den inte funkat (dvs stÄtt still) sÄ hade det varit en mkt större risk (dÄ kan det ju vara precis vad som helst som Àr fel) och det hade nog skrÀmt en del, men nu Àr det nog bara en vanlig service och dÄ vill troligen köparen hellre sjÀlv besluta om/hur den ska servas.

Bra resonerat, tror jag gör som du sÀger och sÀljer "As-is". Om nÄgon i det hÀr skedet skulle vara intresserade Àr det bara att lÀgga PM för mer info. Annars dyker den sÀkert upp pÄ K&S inom kort :)
 
Topp