• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

C

Coach

Guest
detta skrämmer mig....
undra vad som kommer frammåt nu...
Screenshot_20190731-131913_Facebook.jpg
Förhoppningsvis modeller runt 40mm.

C

Coach

Guest
amen hallå där
batteribyten

lär drömma mardrömmar inatt ..tur att man har läslampa så det inte blir så dark(o)

allt ska flyta fram och inte ticka!
charmen ligger ju i att det är mekaniskt..
som att jämföra en v8a med en batteribil
Aerospace analoga visare tickar bara var 30e sekund så det kanske vore något för dig ändå.

Tuktuk

Diamant
quartz är ju lite sådär ofint i vissa sammanhango_O

hade faktiskt gärna prövat en aerospace advantage men är rädd för att den inte hade använts

blir inte lika sexigt att förklara för brudar och mugglare om hur en quartz fungerar som en mekanisk:angel:
Brukar sällan förklara för vare sig ”brudar” eller andra hur en klocka fungerar. De flesta vet det redan....

DrDre

Platina
detta skrämmer mig....
undra vad som kommer frammåt nu...
Screenshot_20190731-131913_Facebook.jpg

Det var glada nyheter! Chronomat var ju kronjuvelen under 90-talet, Breitlings storhetstid, och klockan som nog räddade och senare lyfte Breitling.

Nästan alla andra serier har en variant med 7750. Dock inte Chronomat. Det vore roligt om man gör något liknande även där. En variant som är både modern och som sneglar på 80/90-talarna tror jag skulle kunna bli riktigt lyckad. Jag tror att Breitling har en stor f.n. outnyttjad möjlighet att göra mer av den än vad man gör idag. Lite mindre (nu finns väl bara 44mm?), lite mer slimmad, en modernare vridring, några roliga urtavlor (kanske special editions, som på 90-talet) och kanske moderna material, och Chronomat kan lyfta igen.

JensBP

Brattlife
Det var glada nyheter! Chronomat var ju kronjuvelen under 90-talet, Breitlings storhetstid, och klockan som nog räddade och senare lyfte Breitling.

Nästan alla andra serier har en variant med 7750. Dock inte Chronomat. Det vore roligt om man gör något liknande även där. En variant som är både modern och som sneglar på 80/90-talarna tror jag skulle kunna bli riktigt lyckad. Jag tror att Breitling har en stor f.n. outnyttjad möjlighet att göra mer av den än vad man gör idag. Lite mindre (nu finns väl bara 44mm?), lite mer slimmad, en modernare vridring, några roliga urtavlor (kanske special editions, som på 90-talet) och kanske moderna material, och Chronomat kan lyfta igen.
Låter som om du pratar om Airborne 41 minus verket. ;)

DrDre

Platina
Låter som om du pratar om Airborne 41 minus verket. ;)

Jo, den är faktiskt en av mina favoriter bland de lite nyare. Både den svarta och den vita är väldigt fina. 7750, för att få ner priset lite, och så fortsätta på det spåret tror jag skulle bli lyckat. (Fick man önska fritt så skulle jag gärna också se att kronografknapparna hade samma form som kronan, dvs som på de tidigare UFO:na).

Rulle

Guld

vore kul att se en modern remake rakt av av 81950 med inhouse!

är bara rädd att han ä drar för mycket utav designen

men en sak är klar att den måste vara i samma storlek för alla dessa äldre chronomater är verkligen i en sweetspot för väldigt många med sina 39-40 och sin lug-lug på runt 45

Rulle

Guld
Brukar sällan förklara för vare sig ”brudar” eller andra hur en klocka fungerar. De flesta vet det redan....
skämt å sido men hade jag hittat en kvinna som kan förklara hur en mekaniskklocka fungerar blir det giftemål direkt!

kan tycka att en quartz, vanlig seiko eller tex chronometer certifierad quartz känns så framtida men visst där är ju ton med hantverk och finmekanik bakom det hela men det känns för modernt
gillar att ha något på armen där man inte behöver någon slags ström för att det ska fungera...
även om det är ett 2824 eller 7750..

en chronomat med 7750 är ju bara mumma

Senast ändrad:

Tuktuk

Diamant
skämt å sido men hade jag hittat en kvinna som kan förklara hur en mekaniskklocka fungerar blir det giftemål direkt!

kan tycka att en quartz, vanlig seiko eller tex chronometer certifierad quartz med urverk gjort metall känns så framtida men visst där är ju ton med hantverk och finmekanik bakom det hela men det känns för modernt
gillar att ha något på armen där man inte behöver någon slags ström för att det ska fungera...
även om det är ett 2824 eller 7750..

en chronomat med 7750 är ju bara mumma
Där har du en poäng förstås :)

Oniel

Brons
hejsan, tänkte sälja en väns klocka men är väldigt osäker på prissättningen. Kollat lite på chrono24 och där har jag sett som billigast 37 ca. Är det ett rimligt pris? Det är en Breitling Transocen chrono där min vän är den ända ägaren och det är köpt på Engströms Jönköping.

Tack på förhand!

PS. Om jag bryter mot några regler gällande säljande av klocka så ber jag om ursäkt!

FED8B218-9135-4DA8-B714-CC248EC5908D.jpeg

Elias.A

Tantal
hejsan, tänkte sälja en väns klocka men är väldigt osäker på prissättningen. Kollat lite på chrono24 och där har jag sett som billigast 37 ca. Är det ett rimligt pris? Det är en Breitling Transocen chrono där min vän är den ända ägaren och det är köpt på Engströms Jönköping.

Tack på förhand!

PS. Om jag bryter mot några regler gällande säljande av klocka så ber jag om ursäkt!

Du kan ju också kolla på gamla annonser här på KS och se vad dom har sålts för

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Premium

Tack på förhand!

Läs regel sälj-Regel 11 först.

Denvy

Titan
Efter 5 år har jag äntligen skaffat min drömklocka! Det som starta det hela.

Hade aldrig ett intresse av klockor innan förrns en dag då jag såg en stor reklampelare med Navitimern, blev kär vid första ögonkastet och visste direkt att det var den klockan jag ville ha.

IMG_20190801_161220.jpg

Min flickvän stör sig redan på hur mycket jag stirrar på den =)

Topp