• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
nyast1.jpg
 

Rulle

Audemars
nja frÄgan Àr vad den Àr vÀrd nÀr den Àr nyservad och klar för försÀljning, hittar ett exemplar pÄ chrono24 i USA men det Àr svÄrt att jÀmföra, samt den saknade lÀnk.
f.ö erbjuds den för 5500 men det Àr en del att fixa med den, full service, ny clasp dÄ det finns en spricka, bezel klickar över.. Àr rÀtt risig tyvÀrr, men priset fÄr mig att övervÀga rÀddning ÀndÄ.
servicen Àr ju det dyra..

allt beror ju pÄ vad man lÀr fÄ betala för klockan i sig kan jag tycka
den har ju en intressant tavla sen det negativa i köparnas ögon Àr ju tt vilket drar ner priset lite

sist jag var i polen sÄ snacka jag med ad om vad det skulle kosta att serva 7750 verk dÀr och det ligger pÄ 5k hos ad.
funderat sjÀlv att serva nÄgra klockor samtidigt och dÄ kunde man fÄ bÀttre pris

men hittar du en bra uris som kan serva 7750 billigt sÄ kör pÄ det!
du kan ju ocksÄ höra med @McGyver om han har tid att fixa till den!


kan du serva den för ungefÀr 5 sÄ kanske du tillÄmed kan fixa ett lÄs för ca 2k med om du har tur och dÄ kanske du kan tjÀna en eller tvÄ tusingar beroende pÄ vilket pris du sÀtter.

den lÀr kanske kunna tinga större pris om man sÀljer den till utlandet


i vilket fall som sÄ Àr chronomaten en av mina all time favoriter för sizen Àr perfekt!
 

Fredgusta

Panerai
TĂ€nkte köpa ett Breitling deployant clasp till mina lĂ€derband och undrar bara ifall det gĂ„r att anvĂ€nda de "vanliga" lĂ€derband (de gjorda för buckle) likavĂ€l som de clasp-anpassade banden som finns? Är inte sĂ„ sugen pĂ„ att köpa en ny uppsĂ€ttning band...
 

kluckan

Omega
servicen Àr ju det dyra..

allt beror ju pÄ vad man lÀr fÄ betala för klockan i sig kan jag tycka
den har ju en intressant tavla sen det negativa i köparnas ögon Àr ju tt vilket drar ner priset lite

sist jag var i polen sÄ snacka jag med ad om vad det skulle kosta att serva 7750 verk dÀr och det ligger pÄ 5k hos ad.
funderat sjÀlv att serva nÄgra klockor samtidigt och dÄ kunde man fÄ bÀttre pris

men hittar du en bra uris som kan serva 7750 billigt sÄ kör pÄ det!
du kan ju ocksÄ höra med @McGyver om han har tid att fixa till den!


kan du serva den för ungefÀr 5 sÄ kanske du tillÄmed kan fixa ett lÄs för ca 2k med om du har tur och dÄ kanske du kan tjÀna en eller tvÄ tusingar beroende pÄ vilket pris du sÀtter.

den lÀr kanske kunna tinga större pris om man sÀljer den till utlandet


i vilket fall som sÄ Àr chronomaten en av mina all time favoriter för sizen Àr perfekt!
tack samtliga för er hjÀlp,

vart hos min urmakare igÄr och det visade sig att de fanns en vÀldigt enkel förklaring till varför den gick ojÀmt och kronografen funkade till hÀlften, stora sekundvisaren hade hoppat halvt av, lÄg snett och trÀffade tillslut en annan visare och ramlade av. uret lÄste direkt, visarna repades inte, och vid montering och ihopsÀttning av allt kunde vi konstatera att amplitud vart fin, spd vart godkÀnnt och urmakaren anser inte att de vart servicebehov pÄ den. Ibland har man tur. leta upp clasp och fixa klicket i bezelen sen Àr den i bra bruksskick igen, funderar pÄ en polering pÄ mÄrtenssosns ur med nu nÀr marginalerna blev bÀttre.

till alla som PMar och vill köpa; kommer ut pÄ sÀljes nÀr den Àr iordning, dÄ Àr ni vÀlkomna, innan dess sÀljs den inte. uppskattar dock intresset..
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
TĂ€nkte köpa ett Breitling deployant clasp till mina lĂ€derband och undrar bara ifall det gĂ„r att anvĂ€nda de "vanliga" lĂ€derband (de gjorda för buckle) likavĂ€l som de clasp-anpassade banden som finns? Är inte sĂ„ sugen pĂ„ att köpa en ny uppsĂ€ttning band...
Den kan bli knepigt plus att du kommer fÄ mÄnga mÀrken som sen ser skevt ut nÀr du kör vanliga törnlÄs. Och det Àr nog fÄ som passar (om nÄn)... De Àr ju inte gjorda för det sÄ om nÄn passar sÄ Àr det nog ren tur. Det finns aftermarket som inte kostar skjortan.
 

Fredgusta

Panerai
Den kan bli knepigt plus att du kommer fÄ mÄnga mÀrken som sen ser skevt ut nÀr du kör vanliga törnlÄs. Och det Àr nog fÄ som passar (om nÄn)... De Àr ju inte gjorda för det sÄ om nÄn passar sÄ Àr det nog ren tur. Det finns aftermarket som inte kostar skjortan.
Tack för infon @Dixie. Har du nÄgra tips pÄ bra sidor dÀr aftermarket sÀljs? Har sett att bÄde clasp och band sÀljes relativt billigt pÄ ebay och etsy men kvalitén verkar svajig pÄ dessa produkter...
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tack för infon @Dixie. Har du nÄgra tips pÄ bra sidor dÀr aftermarket sÀljs? Har sett att bÄde clasp och band sÀljes relativt billigt pÄ ebay och etsy men kvalitén verkar svajig pÄ dessa produkter...
https://www.watch-band-center.com/watchstrap-s500h357-Straps-for-clasps-22.html

HÀr har jag handlat. Massa olika mÀrken sÄ det finns nog bÄde bra och dÄliga. Man kan vÀlja straps for Breitling nere till vÀnster i lÄnga menyraden. Jag lÀnkar till band pÄ 22mm
 

Mauritz

Rolex
Hej breitlingsfan, kom över en b13050 som behöver lite kÀrlek, har svÄrt att vÀrdera och uppskatta om det Àr vÀrt att kasta pengar pÄ, hade uppskattat hjÀlp dÄ jag Àr novis pÄ breitling sjÀlv. Visst slitage, i behov av en rejÀl service och ev nytt spÀnne, lÄda samt extra lÀnkbitar men inget cert. RÀdda? tack pÄ förhand.
received_365708374115338.jpeg
Gillar du den? RÀdda, annars slÀpp. Personligen hade jag rÀddat, riktigt nice.
Bjuder pÄ en bild pÄ min med UTC.
226B1294-B707-48CD-BB84-6B6F0EDBEA6D.jpeg
 

Mauritz

Rolex
nja frÄgan Àr vad den Àr vÀrd nÀr den Àr nyservad och klar för försÀljning, hittar ett exemplar pÄ chrono24 i USA men det Àr svÄrt att jÀmföra, samt den saknade lÀnk.
f.ö erbjuds den för 5500 men det Àr en del att fixa med den, full service, ny clasp dÄ det finns en spricka, bezel klickar över.. Àr rÀtt risig tyvÀrr, men priset fÄr mig att övervÀga rÀddning ÀndÄ.
5500:- + service sÀg att du landa pÄ totalt 15k, och du har en grym klocka. Go for it .
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Finns det nÄgon breitling med glasbaksida?
Vill minnas att numera har alla med "in house"-verk öppen baksida. Det tillsammans med att in house har kontrastfÀrg pÄ sub dials gör det lite enklare för sÀljaren i butik att förklara för gemene man varför man ska betala 20 papp mer för in house...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
NÄgon som vet vilken mejsel man ska ha för justering av pilotlÀnken 366A?
51qzp1jfQNL._AC_UY780_.jpg
Breitlings egna Àr 1.8 men 1.6 gÄr precis lika bra och jag föredrar det. LÀgre Àn sÄ fÄr du lÀtt skav i skruvspÄret. Bergeons vanliga duger, men raka mejslar Àr Ànnu bÀttre, t ex panerais 1,6 som Àr rÀtt billig och toppkvalité.
 
C

Coach

Guest
Är det hĂ€r ett dĂ„ligt skĂ€mt eller ? Snott mina bilder rakt av samt en del av beskrivningen ?
0F489217-A1E7-4DF2-888D-0688EB75A32C.png
094F8EBA-1C7D-4790-A662-4D3936EC56FC.png

270B0C5C-7EB0-41B3-A42F-3E2B63E5DE26.png
 

Bilagor

  • 3BC3327B-26AB-47DA-91CF-71834959FA81.png
    3BC3327B-26AB-47DA-91CF-71834959FA81.png
    45.4 KB · Visningar: 2

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Breitlings egna Àr 1.8 men 1.6 gÄr precis lika bra och jag föredrar det. LÀgre Àn sÄ fÄr du lÀtt skav i skruvspÄret. Bergeons vanliga duger, men raka mejslar Àr Ànnu bÀttre, t ex panerais 1,6 som Àr rÀtt billig och toppkvalité.
Tack, testade 1,5 men kom inte riktigt ner i spÄret. MÄste hitta "vassare" mejslar kÀnns det som.
 
Topp