• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

mrcharlus

Omega
Baksidan Ă€r inte fel, trevlig lördag!đŸ“șđŸșđŸ„ƒ
image.jpg
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Estetiskt Àr den verkligen en riktig hit. Skriker Breitling om den.

Det egentliga som Àr "smart" med denna Àr notiser med vibration/ljud och att man kan styra instÀllningarna via appen EXOSPACE B55. Utöver detta sÄ Àr den otroligt anvÀndarvÀnlig (enligt mitt objektiva tycke) dÀr du kan anpassa funktionerna vÀl utifrÄn dina egna preferenser. Vill du ex inte anvÀnda sekundvisaren alls som hackar fram sÄ gÄr det att sÀtta lÀget pÄ chronograph. Vill du inte ha displayerna pÄ heller Àr det bara att stÀnga av dem, vill du ha sekundvisare som rör sig men inga displayer sÄ gÄr det utmÀrkt att fixa och vise versa. Att den har veckonummer Àr faktiskt gudomligt dÄ alla mina telefonkalendrar/datorkalendrar ej visar detta och jag Àr för lat för att ladda ner nÄgon specifik app för detta ;)

Det Àr klart det hade varit bekvÀmt att slippa ladda klockan och bara behöva byta vartannat Är, men jag tycker att det Àr smidigt ÀndÄ. FrÄn noll till full laddning pÄ mindre Àn 2h (som sedan rÀcker sÀg frÄn 10-50 dagar).

Jag kan vÀl lite glatt sÀga att jag vanligtvis föredrar mindre klockor men denna best bÀrs ÀndÄ rÀtt bra pÄ en ca 17cm handled tack vare utformningen av caseback/lugs. Den glider tillochmed in under skjortan! Bara en sÄn sak...

En snabb jĂ€mförelse med aerospacen dĂ€r jag diggar Exospacen Ă€r tilt-lit funktionen som gör att displayen lyser vĂ€ldigt starkt nĂ€r du vickar pĂ„ armen (som du för övrigt kan dimma i fyra steg). Även om du inte har tavlan vĂ€nd ordentligt mot dig sĂ„ ser man Ă€ndĂ„ tiden riktigt tydligt, dygnet runt. Även i gassande sol lyser den superstarkt.
Vidare Àr det vÀldigt lÀtt att orientera sig med kronan jÀmfört med aerospacen dÀr det lÀtt strular mellan byta lÀgen/tÀnda backlight etc.
20210611_215008.jpg
Man kan hoppas att en del av dem funktionerna du beskriver, eventuellt kommer i nya Aerospace.
 

Henriklj

Omega
2-Faktor
Efter att ha funderat lÀnge pÄ en Seamaster eller oris aquis calibre 400, sÄ tyckte jag inte nÄgon av dessa passade sÄ bra i verkligheten. Slutade det tillslut lite ovÀntat med denna dÄ jag aldrig riktigt gillat Breitling(förens nu), men jag grymt nöjd!

0A6941BC-6E19-4ADF-B857-A970FD462D10.jpeg
Kul! Skrev hÀromdagen bara i denna trÄd och efterlyste lite erfarenheter om denna. Du fÄr gÀrna dela med dig av dina reflektioner so far :)
 

AGipal

Omega
Har vÀl egentligen ingenting att klaga pÄ Àn sÄ lÀnge. Den rusade i början dÄ jag fick hem den den men avmagnetisade den i lördags vid 11 sen dess ligger den +2 sekunder sÄ det Àr absolut acceptabelt! 42an upplevs nog lite mindre Àn vad den Àr trots lug to lug pÄ 50mm, vilket Àr en fördel. Sen fastnar fingeravtryck och diverse mÀrken lÀtt pÄ polerade sidorna, men sÄ Àr det ju med allt som Àr polerat :)
 
Senast Àndrad:

mgm3

Omega
Paneristi
Vad Ă€r ett rimligt pris för en A17366D71O1S2 (Superocean 42mm orange med svart gummi och deployment). Funderar pĂ„ att köpa en till svĂ€rfar nĂ€r han fyller Ă„r. Pris frĂ„n utlandet ligger pĂ„ ca. 24k helt ny med 4-6 veckors vĂ€ntetid. Är det fortfarande standard med 40-60% rabatt pĂ„ Breitling hos svenska AD's trots senaste tidens vansinnesfĂ€rd pĂ„ klockpriser?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad Ă€r ett rimligt pris för en A17366D71O1S2 (Superocean 42mm orange med svart gummi och deployment). Funderar pĂ„ att köpa en till svĂ€rfar nĂ€r han fyller Ă„r. Pris frĂ„n utlandet ligger pĂ„ ca. 24k helt ny med 4-6 veckors vĂ€ntetid. Är det fortfarande standard med 40-60% rabatt pĂ„ Breitling hos svenska AD's trots senaste tidens vansinnesfĂ€rd pĂ„ klockpriser?
Vilken referens har du fÄtt 60% rabatt pÄ hos AD?
 

Rulle

Audemars
Vad Ă€r ett rimligt pris för en A17366D71O1S2 (Superocean 42mm orange med svart gummi och deployment). Funderar pĂ„ att köpa en till svĂ€rfar nĂ€r han fyller Ă„r. Pris frĂ„n utlandet ligger pĂ„ ca. 24k helt ny med 4-6 veckors vĂ€ntetid. Är det fortfarande standard med 40-60% rabatt pĂ„ Breitling hos svenska AD's trots senaste tidens vansinnesfĂ€rd pĂ„ klockpriser?
jag blev erbjuden en till 57% rabatt hÀromdagen
var en stor ad i norra stockholm
 
Topp