• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling

Omega
FDC9CCA1-8AE9-48CF-9687-1B9DC199392E.jpeg

Sommar med Breitling
 

Rulle

Audemars
Såg denna på instagram. Japan edition. Hade gärna sett denna på den europeiska marknaden..
C8950CD8-4AE5-440D-84A2-93ECE7FBFC7A.jpeg
du kan nog beställa en rätt lätt!!
är du sugen så skicka ett dm till breitling butiken i osaka!
chefen där har ett rätt bra klockkonto på instagram!
dom har en hel del snygga japan LE!
Screenshot_20190730-130118_Instagram.jpg
 

bvb

Cartier
2-Faktor
du kan nog beställa en rätt lätt!!
är du sugen så skicka ett dm till breitling butiken i osaka!
chefen där har ett rätt bra klockkonto på instagram!
dom har en hel del snygga japan LE!
Screenshot_20190730-130118_Instagram.jpg

Jo den går ju säkert att beställa, men då blir det ju tullavgift och allt det där upp till.
 

darko86

Omega
FDFF41B2-C29D-4871-B421-32C0DF5286DA.jpeg
Dagens grab and go kvartsare.
En fundering så här under badsäsong, har någon här badat med sin Aerospace ?
Trots sina 100 m så känns det lite olustigt när det ej är skruvkrona.
Ställde faktiskt frågan till en anställd på TP som också hade en Aerospace om han hade eller skulle kunna tänka sig att bada med sin. Fick ett klart och tydligt nej just pga det här med kronan.
Den ska väl egentligen klara bad ?:cool:
Jättesnygg klocka. Jag tycker att aerospace har utvecklats till en ikon, den har en look som är tidlös även om Navitimer är nr 1 för breitling så är aerospace nr 2. Det finns flera modeller hos Breitling som inte har åldrats bra, men Aerospace är en vinnare :)
 
C

Coach

Guest
Jättesnygg klocka. Jag tycker att aerospace har utvecklats till en ikon, den har en look som är tidlös även om Navitimer är nr 1 för breitling så är aerospace nr 2. Det finns flera modeller hos Breitling som inte har åldrats bra, men Aerospace är en vinnare :)
Håller med förutom att i min bok så är Aerospace nr 1 :)
 

Rulle

Audemars
Skärpning ? Tycke och smak helt enkelt.
Ja den vita är förjävla bra :D
quartz är ju lite sådär ofint i vissa sammanhango_O

hade faktiskt gärna prövat en aerospace advantage men är rädd för att den inte hade använts

blir inte lika sexigt att förklara för brudar och mugglare om hur en quartz fungerar som en mekanisk:angel:
 
C

Coach

Guest
quartz är ju lite sådär ofint i vissa sammanhango_O

hade faktiskt gärna prövat en aerospace advantage men är rädd för att den inte hade använts

blir inte lika sexigt att förklara för brudar och mugglare om hur en quartz fungerar som en mekanisk:angel:
Couldnt care less om det ses som ofint av folk som orkar bry sig om sånt.
Det gör mig snarare än mer motiverad att köra på quartz. Som familjefar med sambo behöver jag ej förklara för ”brudar” hur saker och ting fungerar ;)

Har kollat efter andra ana-digi alternativ men tycker inget kommer i närheten av Aerospace vad gäller designen.

Tycker definitivt du ska prova en Avantage framöver om du har möjlighet. Hur ska du annars veta vad du missar :p
 

darko86

Omega
Vad träffar du för brudar som bryr sig om skillnaden mellan en mekanisk och en kvarts-klocka? :)
Ja precis, många tjejer kör själva med kvarts Daniel Wellington. Även Apple Watch har blivit populär worldwide. Jag tror att Breitling och övriga borde satsa på solar klockor så att vi slipper göra batteribyten:)
 

Rulle

Audemars
Ja precis, många tjejer kör själva med kvarts Daniel Wellington. Även Apple Watch har blivit populär worldwide. Jag tror att Breitling och övriga borde satsa på solar klockor så att vi slipper göra batteribyten:)
amen hallå där
batteribyten

lär drömma mardrömmar inatt ..tur att man har läslampa så det inte blir så dark(o)

allt ska flyta fram och inte ticka!
charmen ligger ju i att det är mekaniskt..
som att jämföra en v8a med en batteribil
 

darko86

Omega
amen hallå där
batteribyten

lär drömma mardrömmar inatt ..tur att man har läslampa så det inte blir så dark(o)

allt ska flyta fram och inte ticka!
charmen ligger ju i att det är mekaniskt..
som att jämföra en v8a med en batteribil
Haha :)
Jo jag föredrar mekaniska klockor, men nu handlade det om klockor som Aerospace som är en ikon. Faktum är att majoriteten av människorna idag bär klockor som har en elektrisk krets. Jag tycker att det visar på bra smak att människor bär klockor överhuvudtaget! Du glömmer också att det var Swatch som räddade den mekaniska klockindustrin med sin kvartsklocka i Schweiz. Visa lite respekt.
 
Topp