• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bremont Codebreaker

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet inte vad det är, men den här fastnade hos mig.
Kanske för att den får mig att tänka på Enigma och allt däromkring. Är lite av en WWII-nörd.

http://www.hodinkee.com/blog/first-look-at-the-bremont-codebreaker-a-flyback-gmt-from-bletchley-park

wrist1.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
Riktigt trevlig, vad landar en sådan på?
Har för mig att Bremont är dyra?
 
C

Crowolf

Guest
Bremont gör några riktigt fina klockor. Älskar U2!
Men priset är helt sjukt. Rolex-priser med ETA-verk.......


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon här som haft en Bremont? Vore kul att höra lite intryck.

Är sugen på att testa en, begpriserna börjar ju dessutom bli hyfsat sympatiska.... :)
 

Espresso

Cartier
Priset blir ju i viss mån justerat av att det är en limiterad upplaga. Om man sen synar klockan mer än på en övergripande nivå så är det ju lika mycket ett historiskt objekt som ett kvalitetsur. Det flesta detaljer står ju i länken med så inget som behövs upprepas här men tycker ändå kontentan blir att det är något mer än "endast" en limiterad klocka.

Tycker även att den fångar sin historik i klockan bättre än vad Romain Jerome generellt gör i sina DNA-klockor, men antar att det är en fråga om tycke och smak med.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker inte man ser många av deras trevligare modeller begnagade..??

På tz-uk dyker de upp titt som tätt. Men det är ju ett brittiskt forum med hårda access-regler så det blir ju, precis som du påpekar, ett begränsat begutbud för vanligt folk. :p
 
C

Crowolf

Guest
På tz-uk dyker de upp titt som tätt. Men det är ju ett brittiskt forum med hårda access-regler så det blir ju, precis som du påpekar, ett begränsat begutbud för vanligt folk. :p

Jaha..!! Nu blir man kallad pöbel oxå..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
C

Crowolf

Guest
Var det inte nån skandal med att nån klockbutik reat ut Bremont för halva priset vilket gjorde alla inkl. Bremont tokiga?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
C

Crowolf

Guest
Gick precis ut och drägglade på U2. Tror faktiskt att detta är en av alla klockor som tilltalar mig mest i sin enkla tooliga stil. Så jävla snygg.
eny4yre5.jpg


gapuqa9y.jpg
 
Topp