• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brevöppning!. :)

Jimmy85

Omega
Kom hem från jobbet och kollade brevlådan i vanlig ordning och såg att en trevlig avi hade kommit, så det va bara att sätta sig i bilen igen och köra till postombudet. :)
TA9EpA7.jpg


Tänkte inte så mycket annat än: SKYNDA SKYNDA, FORT FORT!!.


Väl framme så va det bara att hämta ut det, men bliv så ivrig så jag försökte ta paketet av kassörskan innan hon blippat av streckkoden. :facepalm: Nåväl, tillbaka ut till bilen.


Tjusiga servetter.


Vad döljer sig här?, aha en flexlänk.


Here it comes: En vintage Oris chronoris med grön randig sunburst tavla.


Jag har suktat länge efter en chronoris, men vet inte om jag gillar utseendet mer på den nya varianten som kom 2005 eller inte, men vintage är ju alltid vintage!. :D Här kommer det obligatoriska handledskottet!.


Dock så behöver klockan en service då den saktar sig som fan, två bonusbilder:

 

Asplund

Patek
2-Faktor
Du som plocka den från tradera? Var jag som hade budet innan i så fall.. Missade avslutet av auktionen :p

Grattis!
 

Jimmy85

Omega
Tack alla!, så sjukt nöjd. :) Har aldrig gillat flex men på den gör sig rätt bra på orisen, men får se om man drar på ett läderstrap istället. :)
 
Lägg gärna ut texten lite kring dinkan. Jag har inte sett modellen tidigare (det säger iofs ingenting då jag är rookie i detta). Kul att höra hur Du resonerade före köpet.
Skön vintage-känsla är det i alla fall
 

Jimmy85

Omega
Du som plocka den från tradera? Var jag som hade budet innan i så fall.. Missade avslutet av auktionen :p

Grattis!

Ja precis, det tackar jag för. :) Det är så himla lätt att missa auktionsavsluten. :p


Lägg gärna ut texten lite kring dinkan. Jag har inte sett modellen tidigare (det säger iofs ingenting då jag är rookie i detta). Kul att höra hur Du resonerade före köpet.
Skön vintage-känsla är det i alla fall.!

Tack!, det är Oris första chronograph och motorsportklocka. Den kom 1970 och fanns med två olika boettformer och några olika tavelalternativ, tydligen så gjordes den bara i 27000 exemplar.

Inuti sitter det ett ORIS Cal725 med endast en kronografknapp som sköter start, stopp och nollställning. Kronan som sitter vid kl 3 sköter vridandet av innerbezelen och iom det så kan man utföra tidtagningen i maximalt 60 minuter.

Kul att så många här inne gillade klockan. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt cool! Har varit och nosat på nyutgåvan några gånger utan att det blivit något. Grattis!
 
Topp