• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breva Genie 03 - Armbandsklocka med hastighetsmätare

DrDre

Patek
Stötte just på den första klocka jag sett som har en integretad mekanisk hastighetsmästare. Alla bilder kommer från monochrome.

Så här ser den ut i "vanligt" läge:
Breva-Genie-03-Speedometer-7.jpg


Mha kronan vid kl 2 så kan fälla upp hastighetsmätaren.
Breva-Genie-03-Speedometer-5.jpg

Här ser man den ifrån sidan och hur man kan mäta vindhastigeten.

Breva-Genie-03-Speedometer-6.jpg
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Vilka är målgruppen med den hastighetsmätaren? Inte är det jag som jonnar runt på en gammal kärringcykel i alla fall.
 

DrDre

Patek
Vilka är målgruppen med den hastighetsmätaren? Inte är det jag som jonnar runt på en gammal kärringcykel i alla fall.

Så här skriver man på Monochrome om användningsområdet:

imagine this device while sited in the bucket seat of your Porsche 911 convertible, your left arm through outside of the car and your watch telling you your actual speed. Or imagine you navigating on a Riva Runabout with your left arm holding the top of the windscreen and your Breva Genie 03 displaying you speed. Isn't it cool?

 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Så här skriver man på Monochrome om användningsområdet:

imagine this device while sited in the bucket seat of your Porsche 911 convertible, your left arm through outside of the car and your watch telling you your actual speed. Or imagine you navigating on a Riva Runabout with your left arm holding the top of the windscreen and your Breva Genie 03 displaying you speed. Isn't it cool?


Okej, lite ballt är det allt. Kan vara bra att ha om hastighetsmätaren/loggen och GPS:en går sönder :)
 

DrDre

Patek
Den där hastigetsmätaren är nog i praktiken helt värdelös. Å andra sidan har jag två tex klockor med heliumventil och det är inte precis något man använder dagligen heller. Och då är ju en hastighetsmätare i alla fall lite skojigare att sitta och pilla med.
 
Alltså jag applåderar ju nytänket och viljan att göra något annorlunda. Tyvärr ser den inte så bra ut. Tror också att hastighetsmätarern lämnar en del att önska när det gäller precision, men det är kanske en bisak i sammanhanget...
 
Topp