• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bronsklocka

adam17

Basic
Hej !!!
Jag är ganska ny till klockvärden och skaffade mig min första "riktiga" för några månader sen, en orien ray raven. Nu är jag på jakt på nästa och har snöat in på bronsklockor. Tycker att tudor black bay bronze är väldigt snygg men är lååååångt över min prisklass. Så min fråga är om det finns någon liknande klocka som kan köpas begagnat för 5000 och mindre?
Tack på förhand

Kom in i värmen i tråden om micromärken och andra affordables så ska du se att du hittar något.;)
https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/
IMG_20200703_194711.jpg

Hej !!!
Jag är ganska ny till klockvärden och skaffade mig min första "riktiga" för några månader sen, en orien ray raven. Nu är jag på jakt på nästa och har snöat in på bronsklockor. Tycker att tudor black bay bronze är väldigt snygg men är lååååångt över min prisklass. Så min fråga är om det finns någon liknande klocka som kan köpas begagnat för 5000 och mindre?
Tack på förhand
Aquatico gör en som är extremt lik BB bronze om du kan tänka dig homager. Ligger på $299+frakt, tull, moms för en helt ny. Bild stulen från nätet
20-Copy-4.jpg

Detta är klockorna som än så länge lyckats kvala in till listan:
Glycien combat sub bronze
MALM Catalina Bronz
spinnaker tesei bronze
Zelos bronze (olika modeller)
Ventus mori brass
Steinhart OCEAN 1 Bronze
Aquatico BRONZE SEA STAR

Några spontana tankar ??

Helson tycker jag att du bör lägga till på listan. Mässing förvisso för att landa inom budget.
Ventus Northstar likaså.

Tillbaka
Topp