• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bruce Lees klocka på auktion

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Wow, bland det värsta jag sett :eek:

44991_med.jpeg
 

orre

Cartier
20' usd pfft..Skit fult band. :bawling: Kunde lika gärna varit en sten som Bruce hade ägt, så hade den kostat 20' usd. Ingen har ju budat än så det kanske finns lite hopp kvar för männskligheten.
 
  • Like
Reactions: ace

maxmol

Panerai
det är elvis klocka å band, antagligen äkta rolex

Huruvida det är Elvis klocka vet jag inget om. Men den är omöjligen äkta. Första quartz från Rolex kom 1970 och de har gjorts två modeller Beta 21 och oysterquartz. Ingen av dem ser ut sådär. De har patent på quartsverk sedan innan men även om man skulle tänka sig att han fick en tidig beta-version så är tavlan fel. Tavlan är märkt med "day-date" men den har varken datum eller dag på tavlan. Det har inte ens "cut-outs" för dag eller datum.


Edit: Jag ser dock på bilden av Elvis att han hade en liknande strap som den med fejk rolexen.
 
  • Like
Reactions: ace
Topp