• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brukar inte gilla PVD'ade Rolex...

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Fresh! Frågan är hur den ser ut med länken, inte så kul att alltid få ha den på band.
 
  • Like
Reactions: cab

JakubL

Panerai
Professional Dealer
I think I would sound like a total troll if I said I do not like PVD Rolexes and NATO straps on them.. This looks really nice maybe it is just the photo that makes it look so marvelous idk ..beauty..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
När klockan genomgått PVD behandling då finns det ingen ångra knapp eller?
PVD o keramisk boett är inte samma sak va?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Mja, finna det bild utan instagram filter? Svårt att göra en rättvis bedömning med den bilden
 
Njae, nej - pvd funkar bäst på borstade eller blästrade ytor i min mening. Tycker fortfarande 116610LV-suben som Luxury Watches hade tidigare var en av de bästa exemplen på lyckad PVD-moddning.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
PVD är coolt på några Rolex modeller, detta var ett exempel! :)

Mvh
Micke
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Tycker PVDade Rolex kan vara sjukt balla, gillar den jag har (även om den är till salu).
Sjukt kul att variera med om man har en del att rotera med.. Tog mig dock säkert 2-3 år att vänja mig och väldigt mycket klämmande innan jag slog till.
Dock ska man veta att det är en relation for life! Keeper på samma sätt som syskon, båtar och annat osäljbart:D

IMG_4955.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Tycker PVDade Rolex kan vara sjukt balla, gillar den jag har (även om den är till salu).
Sjukt kul att variera med om man har en del att rotera med.. Tog mig dock säkert 2-3 år att vänja mig och väldigt mycket klämmande innan jag slog till.
Dock ska man veta att det är en relation for life! Keeper på samma sätt som syskon, båtar och annat osäljbart:D

IMG_4955.jpg
Har du bilder när du bär den?
 
Topp